english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Afval van Erika-ramp naar Nederland
stuart - 10.06.2002 22:27

Afval van het beruchte scheepswrak "Erika" vlakbij Bretagne zal in Nederland verwerkt worden bij Afvalstoffen Terminal Moerdijk (ATM). Een "cadeau" van TotalFinalElf...

Hier volgt een persbericht uit Frankrijk - sorry maar geen tijd vandaag te vertalen (en bovendien is mijn moedertaal noch Nederlands noch Frans...) Ook ben ik het webadres van ATM kwijt (sorry).

Op de site van TotalFinalElf staat er ook in een oude persbericht dat ATM interesse in afval uit de Erika heeft:

 http://www.totalfinaelf.com/fr/html/bi/cp/2000/0004111.html

Hier volgt de persbericht van de aktiegroep uit Frankrijk:
----
COLLECTIF ANTI-MAREES NOIRES
DE ST NAZAIRE ET DU LITTORAL
 http://collectif.littoral.free.fr

10/06/02

Les Hollandais vont avoir des cadeaux Total

De retour de l´usine de retraitement des déchets de l´Erika.

Une bonne nouvelle : après deux ans de tâtonnements, l´usine semble
enfin en état de fonctionner en rythme industriel. (500 à 600 T
retraitées par jour - passage en 2X8h envisagé). Reste que contrairement
à l´idée de départ cette usine ne sera pas 100% autonome loin s´en faut.

Les plastiques commencent déjà à partir chez Arc en Ciel et Valorena
(incinérateurs de la banlieue nantaise) par camions. Mais il y a une
grosse tâche dans ce processus. De 40 à 60 convois ferroviaires
TotalFinaElf vont traverser la France. Chaque train sera long de 25
wagons et transportera pour incinération les boues issues du
retraitement des déchets de l´Erika de Donges (Loire-Atlantique) en
Hollande (usine ATM). La quantité de boues est évaluée entre 40 000 et
60 000 tonnes.

Rappel : le chlorure de Benzalkonium sert à fluidifier les boues de
forage.

C´est vraiment une constante d´envoyer les déchets à l´étranger chez TFE
!

Pourquoi la Hollande : Tout simplement parce qu´en France les
incinérateurs ou autres fours industriels sont à saturation avec les
farines animales et carcasses d´animaux !!!

Et en plus la Hollande n´est même pas qualifiée en Coupe du Monde !

a+
Pascal Braud 06 80 127 720



- E-Mail: ssmfield@yahoo.com
 
aanvullingen
sorry, dat was mijn e-mail adres 
Stuart - 10.06.2002 22:32

Even voor de duidelijkheid: mijn e-mail is  ssmfield@yahoo.com en die van Pascal Braud is:
 winrun@club-internet.fr
telefoonnummer ook fout... 
stuart - 10.06.2002 22:47

Het telefoonnummer van Pascal is een Frans mobieltje, dus uit Nederland moet je de 06 vervangen door 00 33 6.
The Dutch are going to have presents Total 
pascal braud - 11.06.2002 00:33

same text in english if you prefer.
---------------------------

The Dutch are going to have presents Total

Of return of the factory of reprocessing of the waste of Erika.

A good short story{*piece of news*}: after two years of experimentations, the factory seems
Finally in state to work in industrial rhythm. (500 - 600 T
Redeemed{*pensioned off*} a day - passage in 2X8h envisaged). Rest that contrary

At the idea of departure this factory will not be autonomous far 100 % needs it.

Plastics{*plastic arts*} already begin to leave at Bow in Sky and Valorena
( Incinerators of the suburb of Nantes) by lorries. But there is one
Big task in this process. From 40 to 60 railway convoies
TotalFinaElf is going to cross France. Every train will be long 25
Cars and will transport for cremation stemming muds of
Reprocessing of the waste of Donges ( Loire´s - Atlantic Ocean ) Erika there
Holland (ATM factory). The quantity of muds is estimated between 40 000 and
60 000 tons.

Reminder: Benzalkonium´s chloride serves for fluidifying the muds of
Drilling.

It is really a constant to send waste abroad at TFE

!

Why Holland: Simply because in France
Incinerators or the other industrial ovens are for satisfaction with them
Animal flours and carcasses of animals!!!

Website: http://collectif.littoral.free.fr
 
tekeningetje_visser 
ron k - 15.06.2002 16:02


 http://greetings.yahoo.com/greet/view?53NYEIYEA5ZU6XX

= visser

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.