english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Lege Banden Vervuilende Terreinwagens
Actiegroep 4x4 - 01.12.2005 17:34

*

Het is heel eenvoudig
Het is heel eenvoudig

Zo gepiept!
Zo gepiept!

PERSBERICHT

Donderdag 1 december 2005

AMSTERDAM - Tientallen eigenaren van suv’s –ofwel terreinwagens- keken vanmorgen op hun neus toen zij hun voertuigen met lege banden aantroffen. Een nieuwe actiegroep heeft zich ten doel gesteld de stad van deze zwaar vervuilende, luxe terreinwagens te ontdoen.

In navolging van actiegroepen in Parijs en Brussel, streeft de actiegroep 4x4 naar volledig verbanning van terreinwagens uit de stad. “Het laten leeglopen van banden is slechts een eerste aanzet hiertoe”, aldus een activist.

De aan populariteit winnende terreinwagens lijken vooral een statussymbool voor rijke, patserige Amsterdammers. Terreinwagens zijn onnodig en niet geschikt voor gebruik in de stad. Ze veroorzaken een onacceptabele overlast, extra onveilige verkeersituaties en door hun hoge brandstofverbruik een enorme belasting van het milieu.

Vanuit de politiek zijn er reeds maatregelen voorgesteld om de overlast van terreinwagens te beperken. Minister Peijs (Verkeer) beloofde echter slechts een onderzoek naar de nadelige gevolgen van terreinwagens. Maatregelen blijven vooralsnog achterwege. Actiegroep 4x4 voelt zich daarom geroepen zelf ten strijde te gaan tegen suv’s.

“Alles wat je nodig hebt is een verloopnippel die op autobanden past”, legt een activist uit. Je berokkent geen schade, maar wel een hoop overlast voor de terreinwagenbezitter. “We roepen iedereen op mee te doen, en gaan door tot de laatste band plat is!”


- E-Mail: * Website: http://*
 

Lees meer over: natuur, dier en mens

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verplaatst naar de ruispagina
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Trend...? 
viki link - 01.12.2005 18:01

SUV-eigenaars vrezen trend

PARIJS/BRUSSEL (Ravage) - Eigenaren van luxejeeps in België en Frankrijk maken zich zorgen over wat een nieuwe trend kan worden: het laten leeglopen van de banden. De actievoerders protesteren tegen de aanwezigheid van de terreinwagens in de stad, omdat ze in hun ogen te vervuilend en te onveilig zijn.

Het begon in Parijs waar een vrolijk groepje dat zich Les Dégonflés (leeglopers) noemt de banden van vervuilende terreinwagens (van die yuppen-tanks) leeg liet lopen. Op een website roepen ze op om hetzelfde te doen, en laten zien hoe je met een simpel truukje - een afgezaagde spijker die je in het ventiel kan draaien waarna deze ingedrukt blijft - de lucht uit de band kan persen.

In Lyon en andere plekken kreeg het initiatief al snel navolging. In Lyon schijnt zelfs een SUV-dealer te zijn die de stad rondrijdt om de banden weer op te pompen. Vervolgens sloegen de leeglopers in Brussel toe, met eerst dertien en vervolgens veertig platte SUV's als gevolg. Op 20 oktober werden er in België vijf personen opgepakt. Ze werden de volgende dag weer vrijgelaten, maar krijgen een proces wegens 'beschadiging van wagens en bendevorming'.

meer info:
 http://degonfle.blogg.org
 http://flagadas.blogg.org
Risico 
xxx - 01.12.2005 19:36

Sommige chauffeurs doen aanklacht wegens poging tot doodslag wegens het verhoogd risico op klapbanden, als de velg langere tijd in de binnenband drukt gaat die namelijk stuk, aan de buitenkant is niks te merken en als de binneband niet helemaal doorgesneden is kan die ook gewoon opgepomt worden en solide lijken, je berokkent dus ter plaatse wel geen schade maar je kan mensen zwaar verwonden of doden.
't zal in Nederland niet veel anders zijn 
Flagadas - 02.12.2005 00:51

lijkt me gevaarlijker
lijkt me gevaarlijker

FAQ 16 - Moesten jullie worden vervolgd voor een door een lekke band veroorzaakt ongeluk, dan riskeren jullie zware straffen.

De wegcode stipuleert dat de bestuurder zijn wagen moet controleren op een goede werking vooraleer de weg op te gaan. Wij helpen hem hierbij door systematisch een folder achter te laten. Wij controleren ook dat het lossen snel gaat, zodanig dat de bestuurder niet met een half-lekke band zou kunnen vertrekken. Twee platte banden zijn overigens niet alleen goed zichbaar, maar verhinderen het bovenal weg te rijden. (Het schijnt, daarentegen, dat de banden lossen een goede methode is om hindernissen zoals duinen te overwinnen. Ga dus eens in de woestijn kijken of ik er niet ben. Uw wagen zal bovendien gelukkig zijn zich in zijn "natuurlijk biotoop" te bevinden.)

Website: http://flagadas.blogg.org/#n16
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.