english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
NL Imperialisme
Simon Bolivar - 08.01.2010 12:14

Afschrift van gesprek tussen het vliegtuig en de verkeerstoren
Bewezen Amerikaanse schending van de Venezolaanse soevereiniteit



Home : Venezuela
08.01.2010



Afschrift van gesprek tussen het vliegtuig en de verkeerstoren
Bewezen Amerikaanse schending van de Venezolaanse soevereiniteit


ABN




Een videoband gepresenteerd Woensdag bevestigde de schending van de soevereiniteit na de Amerikaanse militaire vliegtuigen vlogen over herhaaldelijk Venezolaans grondgebied.

De opname door de Telesur-kanaal als blootstelt, schending van internationale overeenkomsten, het vliegtuig barstte in Venezolaanse luchtruim, en pas na aandringen van de luchthaven controle toren in Maiquetia, de piloot geantwoord dat zogenaamd manoeuvres te oefenen met vertrekpunt op het eiland Curaçao.

De vermelding van vliegtuigen met Venezolaanse grondgebied op dinsdag werd opgezegd door Vice President van de Republiek Venezuela, Ramon Carrizález.

In de materialen, exclusief Telesur, de verkeerstoren vroeg de piloot herhaaldelijk wat was het doel van zijn ruimtevlucht in Venezuela.

"Op 17 mei 2009 een Amerikaanse gevechtsvliegtuig opstijgen uit Curacao, ons luchtruim geschonden en een van airconditioning exclusieve zone zoals in het Air Base Orchila, hebben we verslagen van gesprekken met de verkeerstoren het vliegtuig waar hij werd gevraagd of ze toestemming om het gebied overvliegen, en waarin de redenen voor de inval had, "zei Carrizález.

"We hebben ook sporen van de vlucht en wat we beschikbaar stellen om aan te tonen dat deze wordt gebruikt Curacao schenden nationale soevereiniteit," de Vice President.

"Ze links (in Nederland en Colombia) om het te ontkennen, maar we hebben een aantal objectieve factoren" dergelijke plannen, zei Carrizález.

Venezolaanse Vice President maakte de aankondiging tijdens een evenement op het vlaggenschip van de marine van Venezuela, Simón Bolívar, die links op een reis door verschillende landen in Zuid-, Midden-en Noord-Amerika.

Carrizález ook dat zowel de VS en Colombia naar Venezuela willen aanvallen. 'Ze waren de voorwaarden te scheppen ter rechtvaardiging van een agressie tegen ons land op basis van de zogenaamde vals positieve of beledigingen simulaties', opgezegd Carrizález.

Hij herhaalde dat de Colombiaanse regering autoriteiten, waaronder de minister van defensie, Gabriel Silva, die hij beschreef als 'cynisch', werden aan het eind van afgelopen december "het scheppen van de voorwaarden om een aanval op 'Venezuela te rechtvaardigen.

In de afgelopen dagen, een woordvoerder van U. S. Southern Command, Stephen Lucas, ontkende dat Amerikaanse gevechtsvliegtuigen uitgevoerd vermeende drugs operaties van de Nederlandse Antillen, binnenvallen Venezolaanse luchtruim en zei dat het door een ongeluk laatste inval werd in 1998.

Naar de mening van beschuldigingen van Venezuela Lucas 'hebben geen stof en zei ongeval de laatste razzia' in Venezolaanse luchtruim door Amerikaanse vliegtuigen was in mei 1988.

Echter, in mei 2008 heeft de toenmalige minister van Defensie van Venezuela, Gustavo Rangel, gemeld dat een gevechtsvliegtuig Verenigde Staten geschonden Venezolaanse luchtruim, op slechts een dag na Caracas de illegale invasie van Colombiaanse bataljon protesteerde op zijn grondgebied.

Hieronder volgt het volledige transcript van het gesprek tussen het vliegtuig en de verkeerstoren.

Control Tower: Station bij de identificatie van twee een twee zes, dit is de Maiquetía controle u mij?

Control Tower: Vliegtuig identificeren twee een twee zes, dit is de controle Maiquetía.

Pilot: Control Maiquetía Mowla een nul.

Control Tower: Vliegtuig bellen Maiquetía.

Control Tower: Vliegtuig bellen Maiquetía.

Pilot: Ja, Mowla een nul.

Control Tower: Bevestig dit is een nul polaire bellen Maiquetía.

Pilot: Mowla een nul die haar luchtruim verlaten als gevolg van Curacao.

Control Tower: Oke meneer bevestigen uw vlucht bellen, type vliegtuig en uitgang.

Pilot: Uitgangspunt is Curacao, type vliegtuig is een drie sierra bravo.

Control Tower: Sierra bravo drie, het kopiëren van wat u its called vlucht?

Pilot: (onleesbaar)

Control Tower: Bevestig polaire "een nul is je roeping?

Pilot: Mowla een nul is mijn oproep om te vliegen.

Control Tower: 'Molar' een nul Maiquetía.

Pilot: Maiquetía voortgezet.

Control Tower: Oke meneer als u kopiëren naar Maiquetía requiero bevestigen hun intenties Maiquetía luchtruim, heeft geen toestemming van de Maiquetia om verder te gaan binnen het luchtruim van Maiquetía.

Control Tower: Molar een.

Control Tower: Dit is Maiquetía meneer.

Pilot: Wacht even.

Control Tower: en bevestigen hun nationaliteit.

Pilot: Mowla een nul is US vliegtuigen.

Control Tower: Oke is Luchtmacht vliegtuigen van de VS?

Pilot: Zeg alstublieft opnieuw.

Control Tower: Vliegtuigen Air Force van de Verenigde Staten.

Pilot: Vliegtuigen van de Amerikaanse marine.

Control Tower: Vliegtuigen van de Amerikaanse marine, kopiëren, merci ... Oke gelieve Maiquetía vereist nu wat is uw bedoeling in het luchtruim van Maiquetía meneer?

Pilot: Wij zijn procedure (onleesbaar) aan zijn luchtruim terug naar Curacao verlaten.

Control Tower: Oke, je bent te gaan tot Curaçao, Maiquetía nu met deze informatie, maar Maiquetía informatie nodig om u over wat is de reden voor het vliegen in het luchtruim van Maiquetía meneer?

Pilot: Mowla een nul (onleesbaar) zijn we terug naar de basis.

Control Tower: Molar een nul en bevestig uw vertrek locatie, vertrek en bestemming was Curacao Curacao opnieuw. De reden voor hun vlucht, kunt u bevestigen dat de reden voor Maiquetía vlucht.

Pilot: (Onleesbaar) de output was curacao, Curacao bestemming is (onleesbaar) opleiding in het noorden en oosten.

Control Tower: Mowla een nul Maiquetía.

Pilot: Blijf Mowla een nul.

Control Tower: Kunt u mij vertellen u heeft u toestemming van de Venezolaanse autoriteiten om het luchtruim van Maiquetía vliegen?

Pilot: Mowla een nul, dat is negatief (...) Ik was niet op de hoogte was het in hun luchtruim.

Control Tower: Heeft u geen toestemming van de Venezolaanse gekopieerd?

Control Tower: Mowla een nul Maiquetía beschikt over informatie dat u de vlag van een verboden gebied binnen de FIR (Flight Information Region) Maiquetía meneer.

Pilot: Ja meneer, ik was in fout, was zich niet bewust van dit luchtruim te vliegen, dus ik terug naar Curaçao.

Control Tower: Ok Maiquetía gekopieerd, bent u procedure opnieuw naar Curacao, en dit is de reden waarom de code, welke informatie u nodig Maiquetía vliegen in het luchtruim van Maiquetía. Heer, weet je "is een militaire vliegtuigen en speciale toelating nodig om verder te gaan binnen Maiquetía?

Pilot: Heer was niet op de hoogte (onleesbaar).

Control Tower: Mowla een nul Maiquetia verandering vereist vaak Curacao, Goede avond en dank u voor uw hulp.

Pilot: Mowla een nul verschuiven, goede dag.

Bron:  http://abn.info.ve/noticia.php?articulo=214178&lee=4




Stuur dit bericht
Share dit nieuws:


 
aanvullingen
NN - 08.01.2010 16:27

Kan iemand dit in het Nederlands vertalen?
Letterlijk woorden vertalen zonder rekening te houden mat grammatica komt de leesbaarheid niet ten goede....
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.