Er moet een einde komen aan the Westfield Mall of the Netherlands

Hier kun je discussieren over Er moet een einde komen aan the Westfield Mall of the Netherlands.
Het gaat al jaren niet goed in de verschillende wijken die omsloten werden door Leidschenhage maar ze werden zelfden afgesloten. Bereikbaarheid van deze wijken is sowieso altijd enig sinds beperkt geweest. Door de bouw van the mall is er intussen wel bijna een klasse segegratie ontstaan. Want terug met de auto kom je niet zo makkelijk de kans dat je een overvolle tram pakt is eens groter geworden en tram 6 was al niet toegangkelijk als je slecht ter been bent. Dat was overigens een bewuste keuze. Jaren lang reedt tram 2 met verlaagde en toegangkelijke haltes door naar eindpunt Leidschendam Noord bij de Haar. Maar nu zien we het prestige project soms dagelijks geheel Leidschendam Noord afsnijden. Dat is niet gek. Iedereen kan bedenken dat elke pakeerplek een auto trekt. En er zijn nou eenmaal een bizar aantal pakeerplekken bij gekomen. Als die er niet waren dan is pakeeroverlast in de omliggende wijken een risico maar nu is het verkeer volledig afsneden. Mocht je er in de buurt wonen dan is je beste kans om te rijden via de plaatsen Leiden/Voorschoten. Dat is erg bizar voor het feit dat er net een winkel centrum open is.

Mogelijk licht aan het einde van de tunnel? Het is te hopen. 18 Maart 2023 verstrijkt de pakeerovereenkomst. "In de anterieure overeenkomst met de Mall of the Netherlands van 6 maart 2014 is in artikel 25 over de parkeerregulering vastgelegd, dat gedurende in ieder geval twee jaar na de Grand Opening parkeren op het terrein en in de garages van de Mall gratis zal zijn. Als Unibail
Rodamco het daarna van belang acht een parkeerregulering in te voeren zal Unibail dit gemotiveerd aan de gemeente voorleggen en onderbouwen wat zij hiermee denkt te bereiken. Op 18 maart 2023 zal de termijn van 2 jaar zijn verstreken."

Maar we kunnen hier 2 dingen uit opmaken in 2014 is de bewuste keuze gemaakt voor dit pakeerbeleid door de gemeente Leidschendam-Voorburg, het college van toen zou ter verantwoording moeten worden gehouden voor deze onleefbare situatie. Pakeer regulering is een middel dat beschikbaar komt maar in handen is van het kapitaal. Daarmee is ook een mogelijk middel voor leefbaarheid in de wijken eromheen in handen van het kapitaal. En daarmee ook doe toegang tot het wegennet voor de bewoners uit die buurten. Uit eindelijk zijn de Heuvel, Amstelland, Prinsenhof, de Haar & Duivenvoorde woonwijken met zeer beperkte werkgelegenheid. Veel inwoners moeten simpelweg naar een anderen plek om hun inkomen te vergaren. In 2014 is de keuze gemaakt dat dat minderwaard is dan een mega mall voor de superrijke. Dat hoeft in Maart wellicht niet meer zo te zijn.

https://voorburgsdagblad.nl/Lokaal/maart-2023-parkeerovereenkomst-de-mal...
Foto: Vincent van Zeijst - Eigen werk
Voorgevel van de "Mall of the Netherlands" in Leidschendam tijdens de eindfase van de bouw (Nederland, gemeente Leidschendam-Voorburg). CC BY-SA 4.0


Goed om te horen dat je zo'n

Goed om te horen dat je zo'n onzin project achter de vodden zit. Misschien nog interessant te vermelden dat het moederbedrijf Westfield (of via allerlei omwegen nu genoemd: Unibail Rodamco Westfield: https://en.wikipedia.org/wiki/Unibail-Rodamco-Westfield) een multinational is dat over de hele wereld 'shopping malls' bouwt en uitbaat, en ook over probeert 'de grootste' te hebben (wat onder ander lukt in Londen en Praag). De schade aan de lokale middenstand is uiteraard enorm, en de winst gaat naar de aandeelhouders. Weg met die krengen.

Comment was hidden

Deze aanvulling voldeed niet aan de spelregels. amai wat ben jij toch zielig.
Global IMC Network www.indymedia.org Afrika Ambazonia Canarias Estrecho / Madiaq Kenya South Africa Canada London, Ontario Maritimes Quebec Oost Azië Japan Manila QC Saint-Petersburg Europa Abruzzo Alacant Antwerpen Athens Austria Barcelona Belarus Belgium Bristol Brussels Bulgaria Calabrië Cyprus Emilia-Romagna Estrecho / Madiaq Euskal Herria Galiza Duitsland grenoble Hungary Ireland Istanbul Italy La Plana Liege liguria Lille Linksunten Lombardia London Madrid Malta Marseille Nantes Napoli Netherlands Northern England Norway Nottingham Oost-Vlaanderen Paris/Île-de-France Piemonte Poland Portugal Roma Roemenië Russia Scotland Sverige Switzerland Torun Toscana Ukraine UK-GB Latijns Amerika Argentina Bolivia Chiapas Chile Sur Braszilië Sucre Colombia Ecuador Mexico Peru Puerto Rico Qollasuyu Rosario santiago Uruguay Valparaiso Venezuela Oceanië Aotearoa Manila Melbourne Perth QC Sydney Zuid-Azië India Verenigde Staten Arizona Atlanta Austin Baltimore Big Muddy Binghamton Buffalo Charlottesville Chicago Cleveland Colorado Columbus DC Hawaii Houston Hudson Mohawk LA Madison Michigan Milwaukee Minneapolis/St. Paul New Mexico New Orleans NYC Philadelphia Pittsburgh Portland Richmond Rochester Rogue Valley San Diego San Francisco Bay Area Santa Cruz, CA Sarasota Seattle Urbana-Champaign Worcester West Azië Beirut Israel Palestine Process FBI/Legal Updates Mailing Lists Process & IMC Docs Projecten Print Radio Video Regio's United States Topics Biotech