english
nederlands
Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> contact > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Search

 
All Words
Any Word
Contains Media:
Only images
Only video
Only audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI's complaint against Indymedia.nl
Courtcase Deutsche Bahn vs. Indymedia.nl
Topics
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Help
Tips for newbies
A short intro into Indymedia NL
The policy of Indymedia NL
How to join?
Donate
Support Indymedia NL with donations!
Lawsuits cost a lot of money, we appreciate every (euro)cent you can spare!

You can also direct your donation to Dutch bank account 94.32.153 on behalf of Stichting Vrienden van Indymedia, Amsterdam (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53)
Indymedia Network

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
This site is produced by volunteers using free software where possible.

The system we use is available from:mir.indymedia.de
an alternative is available from: active.org.au/doc

Thanks to indymedia.de and mir-coders for creating and sharing mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Goedkope Ryanair, Easyjet en Go!!!
j. - 18.06.2002 17:36

Piloten die voor een aantal goedkope luchtvaartmaatschappijen -als Ryanair en Easyjet- werken, zijn ongehoorzaam aan de luchtverkeersleiding instructie´s omdat ze onder zware druk, aan strakke schema´s gebonden, door het luchtruim jakkeren, aldus een geheim veiligheidsrapport uit de UK.





Ze worden beschuldigd van te laag en te hard aanvliegen op luchthavens, soms moeten ze deze landingspogingen afbreken omdat ze de landingsstrip al te dicht genaderd zijn. De piloten zouden van de hun gestelde langere vliegroute afwijken om tijd te sparen, de korste route nemend, overmatig geluidsoverlast veroorzakend en te dicht en/of te laag over bevolkte gebieden vliegend.
Sommige piloten gebruiken de radio om ruzie te maken met het luchtverkeerscentrum over zicht, weer, en welke landingsbaan te gebruiken omdat hun voorganger kort daarvoor deze baan ook succesvol gebruikt heeft.
Het gaat zelfs zover dat ze per radio twisten over wie als eerste mag landen, en beweren als buitenlandse maatschappij zijnde dat andere vliegtuigen voorrang krijgen omdat ze de UK nationaliteit bezitten.
Volgens een medewerker van de luchtverkeersleiding gebeuren de incidenten met steeds grotere regelmaat, hij wijt het aan het agressieve commercieele ethos van sommige luchtvaartmaatschappijen, en kun je op die manier wachten op ongelukken.
Ryanair werdt gisteren belaagd door haar aartsrivaal Easyjet over de leeftijd van haar luchtvloot, met twintig Boeings ouder dan 20 jaar, afdankertjes van Lufthansa en anderen. Een bestuurder van Easyjet heeft gisteren gezegd; combineer een goedkope luchtvaartmaatschappij met een goedkope luchtvloot, en de kansen dat je reputatie overleefd bij een ongeluk zijn tegen je. Hij doelde op het lot van Valuejet, dat na een crash in 1996 de helft van haar business verloor, en gedwongen was haar naam te veranderen.
Woordvoeders van Easyjet en Go hebben gezegd dat veiligheid voor alles gaat, en beloofde naar eventueel onnodig gevaarlijke gedrag van haar piloten te kijken.
Als je je vakantie nog niet geboekt hebt, ben je weer op de hoogte, bon voyage

Times online: Budget airline pilots accused of putting safety at risk


Website: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-330444,00.html
 
supplements
some supplements were deleted from this article, see policy
inderdaad 
Ca$h - 18.06.2002 21:22

Vliegen is hartstikke leuk, maar als je in zo´n low-budget vlucht terecht komt heb je het idee dat je in de metro zit om 7 uur ´s ochtends.
Verbazend.... 
Steven - 18.06.2002 22:06

Tja, KLM maakt nauwelijks winst, dus Ryanair moet ergens op bezuinigen. Trouwens maakte het zelfde verhaal in het NRC melding van een niet nader genoemde luchtvaartmaatschappij, en wordt enkel vermoed dat het ryanair is.

Kunt je ook afvragen of je wel wil vliegen: Liften is goedkoper, trein is comfortabeler (en milieuvriendelijker en veiliger, en inderdaad, als je geen interrail hebt duurder)

En ga nu niet zeuren dat je met de trein niet naar thailand kan want dat kan met ryanair ook niet.
Steven 
Phreakmeister - 19.06.2002 14:39

"Kunt je ook afvragen of je wel wil vliegen: Liften is goedkoper, trein is comfortabeler (en milieuvriendelijker en veiliger, en inderdaad, als je geen interrail hebt duurder)"

Gaat een beetje lastig, liften naar Australië. Of Malta. Trein is nog lastiger.
supplements
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.