english
nederlands
Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> contact > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Search

 
All Words
Any Word
Contains Media:
Only images
Only video
Only audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI's complaint against Indymedia.nl
Courtcase Deutsche Bahn vs. Indymedia.nl
Topics
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Help
Tips for newbies
A short intro into Indymedia NL
The policy of Indymedia NL
How to join?
Donate
Support Indymedia NL with donations!
Lawsuits cost a lot of money, we appreciate every (euro)cent you can spare!

You can also direct your donation to Dutch bank account 94.32.153 on behalf of Stichting Vrienden van Indymedia, Amsterdam (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53)
Indymedia Network

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
This site is produced by volunteers using free software where possible.

The system we use is available from:mir.indymedia.de
an alternative is available from: active.org.au/doc

Thanks to indymedia.de and mir-coders for creating and sharing mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
scholing en opleiding
Joop Kaleaap - 21.05.2005 14:08

Inleiding: andere visie over hoe het schadelijk het is om scholing te krijgen en opleiding te volgen.

SCHOLING EN OPLEIDING

In de zomer van 2002 was er uitbraak van nekkramp ergens in west Noord-Brabant.
De autoriteiten bevolen vaccinatie voor de kinderen.
Men was pas veilig 10 dagen na inenting van het serum.
Natuurlijk waren er enkele ouders die hun kinderen thuis wilden houden voor die 10 dagen, maar de schoolinspectie kwam met dreigementen van hoge boetes en zelfs gevangenisstraf. Dus de meeste ouders stuurden met gevaar voor de dood van hun kinderen, de kinderen weer naar school.
Is de school zo belangrijk dat men daarvoor kinderen moet offeren volgens de overheid?
(a+b) (a-b) = a²-b² . Het stoort mij enorm dat ik dat nog weet, net zoals a²+b²=c². Of je nou dokter advocaat of kapster bent, je hebt er geen reet aan en behalve een wiskundeleraar heeft ook nooit iemand er iets aan gehad.
Wanneer Philips de Schone geboren is en hoe oud Jacoba van Beieren was toen ze trouwde met en met wie.
Iedere keer weer moeten kinderen een zinloze lijst van gebeurtenissen en jaartallen leren om ze vervolgens weer snel te vergeten want het volgend proefwerk of tentamen staat op stapel en daarvoor moet je weer een hoop onzinnige dingen weten.
Waar vroeger de sovjetunie was liggen nu tal van andere landen en de meeste landen in Afrika ten zuiden van de Sahara hebben hun naam gewijzigd. In Nederland bestonden steden als Almere en Nieuwegein nog niet. Ook gemeentenamen zijn veranderd en soms weet ik in mijn oude woonomgeving niet waar ik ben.
Geografie leren is nutteloos als je een moderne atlas hebt.

In de Nederlandse taal komen er ieder jaar 3000 nieuwe woorden bij en een commissie van wijze mannen verandert iedere 10 jaar de taal ook nog eens. Drollevangers worden drollenvangers.
Waarom moeten kinderen dingen leren waar ze nooit iets aan hebben?
Een oud bekend gezegde luid: werken is voor de domme
Aangezien mensen van natuur intelligent zijn, net zo intelligent als dieren, is de school uitgevonden.
Daar worden gezonde hersencellen vergiftigd met nutteloze informatie zodat men later niet logisch meer kan denken en voor problemen geen oplossingen weet.
Dit is het duidelijkst te merken aan de regering. Iedere keer komt er weer een stelletje hooggeleerde economische onbenullen aan de macht die het voor de mensen totaal weet te verzieken.
Ze stelen van arm en rijk en gooien het in de bodemloze put die economie heet.
In mijn boek “Apekool” heb ik duidelijk aangetoond dat de enige vijand van de mens, natuur en God de economie is.
In bijbelse termen zou men spreken over de duivel, en toch wordt bijna iedereen gedwongen om zijn of haar ziel daaraan te verkopen.
Ene minister Bronckhorst beweert dat de EU ons rijk heeft gemaakt.
Bij de invoering van btw werd voor iedereen alles 20% duurder en sinds de €uro ons het leven zuur maakt is dat leven nog eens minimaal 30 % duurder! Wij zijn zo rijk geworden dat ouders kinderen met honger naar school moeten sturen, bejaarden vaak geen eten kunnen betalen, complete gezinnen op straat worden gezet.
Het aantal daklozen razendsnel stijgt, mensen jarenlang dood liggen voor men ze ontdekt, die dood vriezen …
Of men elkaar de hersens inslaat voor één of ander prullaria of bezit waaraan waarde is toegekend.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar dat kan iedereen voor zichzelf.
Ik luister liever naar onze regering die beweert dat het goed met de economische duivel gaat, die in zijn vuistje lacht.
Balkenbrei, gerookte Zalm, broodje Döner en Bockworst kunnen afzonderlijk lekker zijn, maar voeg je het samen dan wordt het kabinet bakellende, niet te vreten!
Als kinderen de wereld zouden regeren was het snel afgelopen met oorlog en ellende.
Als kinderen zelf zouden mogen bepalen wat ze willen leren, van wie, en wanneer zouden over een tijdje lichamelijk volwassen kinderen het land regeren en met natuurlijke intelligentie de problemen de wereld uit helpen, iets wat vrij makkelijk is zoals aangetoond in mijn boek.
Daarvoor moet het onderwijs een drastische verandering ondergaan. Iets wat ook voor de leerkrachten een geweldige verbetering zou zijn.
Als kinderen iets graag willen leren is het voor iedereen leuk om hen op weg te helpen, maar als je een hele klas “a² + b²= onzin” moet onderwijzen en geen één die er iets van wil weten, is het een enorme stress.
Over de hele wereld zijn er al genoeg leraren en kinderen op school vermoord.
Waarom onze kinderen naar het opleidingsinstituut van de duivel sturen?
Verder weet ik uit eerste hand dat extremisten aanslagen voor bereiden op scholen.
Iets waar ik in eerste instantie niet wenste te geloven, maar toen ik terug dacht aan de kinderen van Iran die de weg door mijnenvelden vrij moesten maken voor soldaten, dat er in Israël aan beide zijden veel kinderen zijn gesneuveld. En waar op een school in Rusland enige(!!!) honderden kinderen zijn afgeslacht heeft mij doen beseffen dat er mensen zijn die niet van kinderen houden en een aanslag op scholen zeer waarschijnlijk is.
Als de regering het ministerie van onderwijs weg zou bezuinigen betekent dat een lastenverlichting voor iedereen en de economie zou ernstig schade toegebracht worden, iets waar ieder mens achteraf blij mee zou zijn…..
JOOP (kale aap)
Filosoof en auteur van het boek APEKOOL


- E-Mail: moosesucker@hotmail.com
 

Read more about: globalisering vrijheid, repressie & mensenrechten

supplements
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.