Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
some supplements were deleted from this article, see policy
klapband 
ox - 01.12.2005 20:06

da's dan mooi vanaf heden bekend: daarmee is het vernieling en geen poging tot doodslag meer.
Tenzij 
xxx - 01.12.2005 20:14

Zodra de eerste dode effectief valt, en dat is slechts een kwestie van tijd, wordt het natuurlijk doodslag. En, ook al wordt de verantwoordelijke nooit gepakt, dan zal elke ontluchter zich vast voor de rest van zijn of haar leven afvragen "was ik nou verantwoodelijk voor de dood van dat gezin?" Wie raakt daarvan opgelucht?

Trouwens, als iemand aangifte doet voor poging tot doodslag moet het wel vanuit dat standpunt onderzocht worden.
schoensmeer? 
nn - 01.12.2005 20:23

Anders de voorruit insmeren met schoensmeer ofzo? Misschien zelfs rode schoensmeer, aangezien het risico voor voetgangers zoveel hoger is bij een aanrijding met zo'n ding. Hm.. is daarmee het rijden in een SUV al niet poging tot doodslag? Moet zo'n yup niet denken "heej, ben ik nou niet verantwoordelijk voor de dood van die voetganger?" na een aanrijding?

Of gewoon zwarte schoensmeer.. ivm vervuiling.. of het raken van een zwarte piet ;)

Ja, schoensmeer 
xxx - 01.12.2005 20:47

Geeft ook een hoop gedoe en is echt vervelend (probeer maar eens snel gemorste schoensmeer van je vloer of zo af te krijgen) maar echt onschadelijk en geweldloos.

Doodrijders voelen zich wel verantwoordelijk voor hun slachtoffers, zoiets vreet nu eenmaal aan een mens, gelukkig maar, en al was dat niet het geval en loopt er ergens een onmens rond die geen zier geeft om het feit dat hij iemand doodmaakte, mag je dan willekeurig andere mensen in doodsgevaar brengen omdat ze toevallig net zo'n auto hebben/ met zo'n auto meerijden?
En waarop baseer je je dan? Het merk van de auto? de kleur van de auto? de kleur van de chauffeur? Moeilijk hoor als je moet gaan beslissen voor wie het niet erg is als hij/zij doodgaat.

onzin 
hans - 01.12.2005 22:05

als een suv een lekke band heeft, lieve xxx, zou de rijke patser meteen een nieuwe band moeten kopen?? wat een onzin.

Website: http://www.visie.tk
 
Leksteken 
xxx - 02.12.2005 01:45

Steek ze dan effectief lek, dan zien automobilisten dat hun band beschadigd is, de "softe" aanpak van het banden platzetten is uiteindelijk veel gevaarlijker dan leksteken, een kapotte band kan je vervangen, een dood of zwaar verminkt mens (doden vaak niet de chauffeurs maar passagiers, kinderen) niet.
auw auw auwto 
ikke - 02.12.2005 10:26

Als we het toch gaan hebben over doodslag en dergelijke, dan zullen we maar direct bij het begin moeten beginnen en eisen we bij deze het totale verbod op auwto's!! Doden in het verkeer waarbij een auwto betrokken is, is een van de grootste doodsoorzaken. Een rijdend moordmonster, carmaggedon!
Om nog maar niet te spreken over indirecte moordaanslagen op milieu en gezondheid.

Elke fiets is een auwto minder!!!
pak alle vervuilers! 
airbag - 02.12.2005 11:03

Ik roep op om niet alleen de banden van SUV, maar ook die van (semi)klassieke auto's( bouwjaar voor 1990) en (bak)brommers van lucht te ontdoen! Dat zijn nog veel grotere vervuilers.
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.