english
nederlands
Indymedia NL
Independent Media Centre of the Netherlands
Indymedia NL is an independent free communication organisation. Indymedia offers an alternative approach to the news by using an open publishing method for text, images, video and audio.
> contact > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
Search

 
All Words
Any Word
Contains Media:
Only images
Only video
Only audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI's complaint against Indymedia.nl
Courtcase Deutsche Bahn vs. Indymedia.nl
Topics
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Help
Tips for newbies
A short intro into Indymedia NL
The policy of Indymedia NL
How to join?
Donate
Support Indymedia NL with donations!
Lawsuits cost a lot of money, we appreciate every (euro)cent you can spare!

You can also direct your donation to Dutch bank account 94.32.153 on behalf of Stichting Vrienden van Indymedia, Amsterdam (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53)
Indymedia Network

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
This site is produced by volunteers using free software where possible.

The system we use is available from:mir.indymedia.de
an alternative is available from: active.org.au/doc

Thanks to indymedia.de and mir-coders for creating and sharing mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Gemeente zutphen pest woonschepen weg
boze schipper - 05.03.2010 16:25

Woonschepen bedreigd door de waterpolitie.....

Sinds een periode van meer dan 10 jaar liggen er woonschepen in de haven van zutphen (mars en industrie haven), sommige met een officieel adres de rest gedoogd. Dat is op zich logisch want verder gebeurt er niet veel in de haven. De gemeente heeft er plannen om in 2012 iets te gaan doen maar begint nu echter al de woonschepen in die omgeving weg te pesten.
Het eerste schip dat nu bedreigd wordt met sancties (volgens het dreigement te beginnen op 15 maart) door de waterpolitie ligt daar al langer dan 5 jaar en bovendien niemand in de weg.
Alhoewel er nog wel onderhandelingen mat de gemeente zijn blijft het dreigement van de waterpolitie nog steeds actueel.

Gezocht nu wordt naar extra bezetting, en (juridische) ervaring omtrent bestuursrechtelijke problemen met ligplaatsen, het kraken hiervan oftewel een stuk water of andere info die kan helpen met dit gezeur.

Het schip in kwestie (de Filibuster met thuishaven Amsterdam) ligt momenteel in de marshaven, pal bij de hoek met de industriehaven in zutphen en is momenteel vanwege het hoge water in de uiterwaard alleen met de pendel roeiboot te bereiken dus voor contact:  mailto@bozeschipper.tk of de huistelefoon: 06 41098889

- E-Mail: mailto@bozeschipper.tk
 

Read more about: wonen/kraken

supplements
.info 
Smurk - 06.03.2010 21:26

In Arnhem is een gekraakte haven tegenover t centrum (ASM-Haven) Volgens mij zijn daar ong,. een jaar geleden ook afspraken gemaakt met de gemeente en moesten er ook mensen weg die dubbel lagen dus je zou bij hun kunnen navragen wat zij juridisch hebben geprobeerd!
BPR 
J D - 07.03.2010 20:33

Kijk naar wat het BPR voor je kan doen (binnevaart politie regelement)
Een soort verkeers regels op het water maar die heeft het ook over woonboten ergens.

Waterscoutings en Zeilscholen weten er meestal wat meer van.
Een zeilschool maakt gebruik van vrijplaats de Vloek.
Probeer contact te zoeken met hun.
Of met een scouting en etc.
Of vraag het beleeft aan passanten en nodig ze uit voor een kopje thee.

Of plaats boorden met solidiriteit voor de binnenvaartvrachtschepen die nu de dupe zijn van de crisis.

Zat te bedenken om informatie in te winnen.
supplements
> indymedia.nl > search > archive > help > join > publish news > open newswire > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL uses the 'open posting' principle to promote freedom of speech. The news (text, images, audio and video) posted in the open newswire of Indymedia NL remains the property of the author who posted it. The views in these postings do not necesseraly reflect the views of the editorial team of Indymedia NL. Furthermore, it is not always possible to guarantee the accuracy of the postings.