english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Voor wie nog twijfelt...
BATTL.nl - 13.04.2002 11:32

"Wie een enkel mens doodt, doodt de hele mensheid"
(Torah-spreuk)







Website: http://www.battl.nl
 
aanvullingen
jaja 
henk - 13.04.2002 12:22

Jaja, en die 2 Russisch israelische soldaten die 2 jaar geleden uit een raam naar beneden werden gemieterd? Ik dacht dat Indy een objectief medium is. Ik ben er een beetje moe van te horen dat de palestijnen alleen maar zo onschuldig zijn. Oke, Sharon is een duivel, arafat ook.
Indymedia objectief 
13.04.2002 13:07

In principe iedereen kan berichten op Indymedia plaatsen
I saw this already in Troublemaker. 
- - 13.04.2002 16:15

In this months issue of Troublemaker it was in black and white. Where did you find the colour version?
Oud nieuws (again) 
chris - 13.04.2002 17:57

Aub geen oud nieuws posten, zie:
 http://www.indymedia.nl/2002/03/2966.shtml
 http://www.geocities.com/mmenade/

Deze ´foto´ draagt naar mijns inzien alleen bij tot een haatcampagne tegen Israel of zijn soldaten. Een foto, zonder bronvermelding en zonder een bevestiging van wat er daadwerkelijk aan de hand was bij deze foto, draagt daaraan bij. De tekst eronder lijkt een afleiding van een persoon die alleen maar de foto heeft gezien. Hoe kan je conclusies trekken uit zoiets? De foto zou zelfs nep kunnen zijn. We weten toch al dat Sharon en zijn volgelingen fascisten zijn, ik zou net zo goed een foto van een opgeblazen bus met zwaargewonde israeliers kunnen laten zien. Het brengt ons niet dichter tot vrede. ´Goede´ soldaten bestaan ook nog, net zoals ´foute´ of facistische soldaten altijd al hebben bestaan, dit is dus geen nieuws.
ja joh 
yessssss - 13.04.2002 23:46

chris hebt gelijk. israel is een heel ingewikkeld en eigenlijk zware zielig verhaaltje, de wortel daarvan een verschrikkelijk geschiedenis enzovoort. dat soldaten moeten bestaan in de eerste geval is al helemaal foute. de soldaten, en hun landgenooten, zijn gewoon arme sukkels zoals jij en ik. wat nou, you think you´re free?
 
14.04.2002 14:20

Henk en Chris, lees eesn terug wat jullie net geschreven hebben.

Henk schreef: "Jaja, en die 2 Russisch israelische soldaten die 2 jaar geleden uit een raam naar beneden werden gemieterd? Ik dacht dat Indy een objectief medium is. Ik ben er een beetje moe van te horen dat de palestijnen alleen maar zo onschuldig zijn. Oke, Sharon is een duivel, arafat ook."

De beelden van de slachting van die soldaten van de bezettingsmacht waren gruwelijk en ziekmakend. Maar waarom zou ik die nu moeten plaatsen? We zijn toch met de actuele ontwikkelingen bezig?

Indymedia is objectief, iedereen kan immers plaatsen. Zij die posten kunnen echter nooit objectief zijn, want de keuze om een bepaald onderwerp aan te snijden, is al een veelgezeggende keuze.

(Ter onderschrijving: dat er meer aandacht gaat naar de zes slachtoffers van een aanslag in een israelische bus, dan naar de honderden doden in Jenin, tekent de vooroordelen van de ´reguliere´ media, die jullie waarschijnlijk een stuk evenwichtiger vinden.)

Dat Chris zegt dat deze foto bijdraagt aan een haatcampagne tegen Israel, is zeer dubieus. Is deze foto dan geen goede illustratie van de waanzin die de oorlogspsychose bij mensen teweeg brengt? Moeten we dan de andere kant op kijken als er op zulke schaal mensenrechten worden geschonden, omdat we er niet van beticht willen worden hier stelling tegen te nemen? Is het niet de rol van indymedia om beelden naar buiten te brengen die je niet op het journaal ziet, waar alle aandacht wel weer gaat naar een aanslag op een bus?

Vraag jezelf nu eens af waarom jullie wel reageren op de publicatie van deze foto, maar niet op de gruwelijkheid van hetgeen getoond wordt...
Vreemde keuze, Henk en Chris... 
BATTL.nl - 14.04.2002 14:20

Henk en Chris, lees eesn terug wat jullie net geschreven hebben.

Henk schreef: "Jaja, en die 2 Russisch israelische soldaten die 2 jaar geleden uit een raam naar beneden werden gemieterd? Ik dacht dat Indy een objectief medium is. Ik ben er een beetje moe van te horen dat de palestijnen alleen maar zo onschuldig zijn. Oke, Sharon is een duivel, arafat ook."

De beelden van de slachting van die soldaten van de bezettingsmacht waren gruwelijk en ziekmakend. Maar waarom zou ik die nu moeten plaatsen? We zijn toch met de actuele ontwikkelingen bezig?

Indymedia is objectief, iedereen kan immers plaatsen. Zij die posten kunnen echter nooit objectief zijn, want de keuze om een bepaald onderwerp aan te snijden, is al een veelgezeggende keuze.

(Ter onderschrijving: dat er meer aandacht gaat naar de zes slachtoffers van een aanslag in een israelische bus, dan naar de honderden doden in Jenin, tekent de vooroordelen van de ´reguliere´ media, die jullie waarschijnlijk een stuk evenwichtiger vinden.)

Dat Chris zegt dat deze foto bijdraagt aan een haatcampagne tegen Israel, is zeer dubieus. Is deze foto dan geen goede illustratie van de waanzin die de oorlogspsychose bij mensen teweeg brengt? Moeten we dan de andere kant op kijken als er op zulke schaal mensenrechten worden geschonden, omdat we er niet van beticht willen worden hier stelling tegen te nemen? Is het niet de rol van indymedia om beelden naar buiten te brengen die je niet op het journaal ziet, waar alle aandacht wel weer gaat naar een aanslag op een bus?

Vraag jezelf nu eens af waarom jullie wel reageren op de publicatie van deze foto, maar niet op de gruwelijkheid van hetgeen getoond wordt...

Website: http://www.battl.nl
 
klopt het 
roeland - 14.04.2002 23:24

als je goed naar de hoek kijkt van de camara, en waar hij hem op richt, vraag ik me af of ie echt een foto maakt van de 2 soldaten, kijk maar eens goed, de afstand klopt niet, en de hoek ook niet. Ik weet het niet zeker, maar ik heb mijn twijfels


Twijfels 
Martin Wisse - 15.04.2002 14:36

Net als Roeland heb ik ook mijn twijfels. De hoek tussen de
soldaat met de camera en de andere twee soldaten klopt niet.
Daarnaast lijkt het er sowieso of de soldaten op de foto zijn "geplakt".

Eenieder weet natuurlijk hoe makkelijk het is om foto´s tee vervalsen m.b.v. photoshop o.i.d., zeker op een semi autonieme site als Indymedia. Wees daarom voorzichtig en let op bronvermeldingen. Sta sceptisch tegen alles wat geen plaats of datum noemt.





Ware woorden 
Faaz - 18.04.2002 21:44

Martin Wisse schreef:

"Sta sceptisch tegen alles wat geen plaats of datum noemt."

Wijze en volgens mij ware woorden.

Ik hoop dat je die stelregel niet alleen in dit geval toepast. Maar ook wanneer de Israelisch iets beweren. Zoals in de commentaren van de Israelische regering waarin Arafat consequent verantwoordelijk wordt gesteld voor de aanslagen op Israelisch grondgebied zonder ooit met het minste bewijs te komen. Of wat te denken van de liquidaties van palestijnse burgers die zelden of nooit veroordeeld worden in het Westen omdat Israel beweert dat het - potentiele - daders van terreuracties betreft.

Misschien overbodig deze opmerkingen maar in mijn beleving worden de Palestijnen maar al te vaak van propaganda beschuldigd terwijl alles wat Israel beweerd voetstoots wordt aangenomen.

E-Mail: Faaz@battl.nl
Website: http://battl.nl
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.