english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
free palestine ! [2]
deaudeaux - 13.04.2002 19:57



abstract
abstract

peep
peep










nice for the papers
nice for the papers




these kids had flowers in their guns
these kids had flowers in their guns

human fence
human fence

composition with people
composition with people



- E-Mail: deaudeaux@mac.com
 

Lees meer over: anti-fascisme / racisme

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
te veel aandacht voor geweld. demo was niet g 
ZarbibRaz - 15.04.2002 02:43

te veel aandacht voor het door de politie geprovoceerde geweld...
demo was niet gewelddadig.....de politie wel...
ik heb moeders met kleine kinderen gewaarschuwd niet riching damstraat te gaan...vanwege M.E. ...

te veel geweld is niet goed. 
samira - 15.04.2002 12:37

Wat zaterdag is gehouden vond ik heel goed.
Jammer genoeg dat ik er niet bij was.
Maar in mij hart en ziel was ik er bij.
Ik ben tegen geweld, dus ik vind dat sharon moet stoppen.
Ik bedank al die moslim die daar er waren, ik vond het heel goed van ze.
Ik hoop dat er meer demostratie komen.
ALAH MET ONS VOOR ALTIJD

Website: http://www.cu2.nl/84samira84
 
Blij dat ik geweest ben 
Ed Ploeg - 16.04.2002 09:53

Ik ben blij dat ik geweest ben, en met eigen ogen heb kunnen zien dat de deomonstratie in vrede is verlopen.
Enkele jongeren waren inderdaad van zin om er rotzooi van te maken (20-tal) en dat is ze gelukt ook. Mede hierdoor
is de publiciteit slecht geweest. IK was trots op al die mensen die er waren, vind echter dat er veel te weinig autochtone Nederlanders waren. Deze hebben zo vlak voor de verkiezingen behoorlijk veel invloed. Ik hoop dat dat een volgende keer anders zal zijn.

Website: http://3xploeg.com
 
tijd voor de waarheid 
ferry - 16.04.2002 14:07

Ik baal dat ik er niet bij was, en ik weet dat er vele (van alle geslachten, kleuren, geloven en leeftijden)met mij zijn.
Het wordt tijd om de slapende mensen in nederland en de rest van de wereld wakker te maken.
Het draait om de mensheid en niet om geld.
Mensen moeten snappen dat de VS een bedrijf is!
Waar het draait om geld, land en interesses.
Wij zijn de stem en het word tijd dat hij gehoord word.
Dus wat mij betrefd iedere dag demonstraties tegen de kapitalistische maatschappij: mensen voorop!
Alah zij met ons? 
Gerard - 16.04.2002 15:52

Tsja,

Dat krijg je nu met zulke open ongerdigeerde sites.
straks krijgen we de sgp er ook nog bij.

Trouwens blij dat ik er NIET bij was zaterdag... Hou niet zo van antisemitisme....


Jammer van de rellen 
Annelies - 16.04.2002 18:20

Ik ben blij dat ik geweest ben op de demonstratie. Jammer dat er uiteindelijk toch rellen ontvlamden zodat de Nederlandse bevolking nog minder intresse zal opbrengen voor het conflict dan zij al heeft. Zo geven zij (de jongeren die rellen begonnen) de Nederlanders (de ongeintresseerden en rechtsstemmenden) alleen maar aanleiding en excuus. Doe nou eens verstandig en luister naar de boodschap van Ghandi en leer van de wijze waarop hij India bevrijdde van zijn Engelse bezetter.

Ik strijd met jullie
Sorry hoor Gerard 
Annelies - 16.04.2002 18:44

Gerard,

De demonstratie was zeker niet antisemitistisch maar anti israelisch. Naar mijn mening zit er nog steeds een verschil tussen de daden van een rechtsstaat en de aan religie gerelatieerde groepsnaam van de joodse bevolking van Israel. De Palestijnen noem je ook bij de volksnaam namelijk Palestijnen en geen "die sjjietische moslim groep" . NOem de demonstratie dus anti israelisch en niet anti semitisch. Dat zou namelijk mijn opkomst in de verkeerde hoek drukken
Gedichten voor de Palestijnen 
Amal Kharkhach - 17.04.2002 18:01

Salaam` koem,

Ik ben ook bij dedemonstratie geweest. Het was hartstikke
de moeite waard. Ik ben er geweest om mij te uitten.
Het is me ook zeker gelukt. Ik mocht een geicht voordragen
aan llemensen die er aanwezig waren. En dat dee me goed.
Zodat iedereen komt te wetenhoe ik er over denk.
En voor de gene die er niet waren heb ik het gedicht datik daar ook voorgedragen heb. Twee. Lees ze en sta er bij stil
wat al die arme mensen daar meemakenen.

STOP!!!

STOP het verdrijven van de Palestijnen
uit hun eigen thuis, hun land
Soldaten die aan een leven een einde maken
Onschuldige mensen vermoorden met hun blote hand

STOP het bloed vergieten
van Palestijnen zonder machten
Duister opgewekt in levens
De pijn is niet te verzachten

STOP het doden, het lijden
En gun de Palestijnen rust in het leven
Probeer je voor te stellen hoeveel
mensen er naar Vrede streven

STOP het verwoesten van Palestina
Het ontnemen van mensen dromen
Gun deze mensen de ruimte
Om hun wensen uit te laten komen

STOP het oorlog voeren
En het gebruiken van Palestina als slagveld
Geef mensen hulp, hoop, steun
En wees een held

STOP!! Mensen, laat het stoppen
Is het voor jullie dan geen wens?
Liefde over de wereld gespreid
En Vrede met de mede mens!!

STOP!!!

Gedicht twee.

De Vredestaal

Kinderen die er zijn geboren
Een leven lijden als in een hindernis
Ze leren te overleven
En weten niet wat Vrede is

Ze leven in oorlog
In woede angst, angst en haat
Zonder enigzins te weten
Wat er komen gaat

Stenen gooien en streven naar Vrijheid
Naar een grond, een vrij land
Gaan en staan waar je wilt
Maar ze hebben het niet in de hand

Dag in dag uit sterven er onschuldige kinderen
Dat is toch niet normaal?
Kinderen die van niets wisten
En nog nooit hadden gehoord van een Vredestaal

In de hoofd geschoten of in het hart
Niemand kon ze te hulp schieten in nood
Ze liepen er onschuldig en onwetend
En kregen een onverwachtse dood

Mensen doet het jullie dan niets?
Kinderen en volwassenen leven in pijn
Ze weten niet hoe Vrede voelt
Terwijl wij hier alles hebben en gelukkig zijn

Hier leren we dat het leven gelukkig kan
En hun hoe kogels klinken
Wij lijden een normaal leven
Terwijl zij steeds dieper in de pijn verzinken

Dit kan niet langer zo doorgaan
Denk eens na, heel bewust
Gunnen we ze dan na 33 jaar
Nog steeds geen rust?

Geen normaal leven op aarde
Een hart vol angst en pijn
Een pijnlijke dood
Zonder te weten hoe Vrede kan zijn

Al die kinderen lief en onschuldig
Het enige wat ze kunnen doen is smeken
Zulllen we met z`n allen helden zijn?
En die mensen de Vredestaal leren spreken?

Een taal van ons allemaal
Ook voor hun daar
Een taal, Vrede op de wereld
En die spreken we met elkaar.

Amal Kharkhach (12-04-2002)
06-15617179

Dank jullie wel voor de tijd die jullie hier aan hebben verdaan.

God Zij Met Ons


Amal Kharkhach (06-04-2002)
0615617179
Inna allah Ma3ana, Allaah is met ONS 
Hanane - 17.04.2002 18:22

Assalaam moe3lekom,

Ik was zelf op de demonstratie en vond het HARTVERWEKKEND.
Echt dit is weer een teken dat er zoveel Moslims Palestina steunt. De rellen die aan het einde waren voor gekomen waren relletjes die je ook bij een voetbal wedstrijd voorkomen. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat de jongens gingen rellen. De woede wordt steeds groter vooral nu met de uitkomst van het Srebicia rapport. maar ja Alhamdoelillaah. Innna allaah Ma3ana. Bie roeg Biedem Nefdiek yaa filastien, Intfida Intifada Palestina vrij palestina vrij!!!!! Met ons HART en ZIEL zullen wij onze broeders en zusters in Palestina blijven steunen. De media heeft maar een doel en dat IS ONS Moslims een negatief beelf te geven in de maatschappij dat is ze aardig gelukt. Maar ondaks alles BLIJVEN we trots op ons religie alalahoe Akbar. diegene die de media geloven zijn naief en hebben meningen die gebasseerd zijn op vooroordelen en stereotypes!!!! Alalahoe akbar, wij hebben ons geloof en die maakt ons alleen maar sterker.

Wa salaam moe3lekom
Inshallah 
Anita - 18.04.2002 00:50

Het doet me goed om te zien hoeveel mensen er op de been waren in Amsterdam. Ook het feit dat er voldoende Nederlanders meeliepen.
Ik was er ook bij en heb met heel mijn hart en ziel meegelopen, als Nederlander.
De reden waarom ik me dit allemaal extra aantrek is omdat ik zelf meerdere malen in een Palestijns Vluchtelingen Kamp ben geweest, in het Zuiden van Libanon.
Uiteraard ben ik me ervan bewust dat de situatie daar een stuk beter is dan in Gaza.
Maar toch, de mensen daar leven in armoede, verdriet en vernedering. Nog nooit heeft iets me zo aangegrepen als dat.
De manier waarop ik daar telkens werd opgevangen vol met liefde heeft me doen beseffen hoe enorm sterk ze zijn.
Om TROTS op te zijn!

Voor Israel heb ik maar 1 woord over: Machtswellustelingen!
Palestina vrij 
Rachid - 18.04.2002 10:56

Ik was op die demonstratie niet omdat ik wist dat er aan het einde rellen zullen zijn, gelokt door de ME en omdat ik er jong uitzie en was ik bang dat ik de klappen zal krijgen omdat er gefrustreerde ME´ers daar rondlopen,

De media heeft er een heisa van gemaakt en de demo was niet klaar en het stond al op teletekst: ZEGT IETS OVER HOE DE NEDERLANDSE MEDIA DENKT EN DOET!

ZATERDAG A.S zal er een anti-pro-palestijnse demo in amsterdam plaatsvinden en geloof me maar: NIETS haalt het nieuws behalve het feit dat het goed georganiseerd was en dat soort dingen.....om de doorsnee nederlander die al zijn kennis over het midden oosten door ned1,2en3 krijgt nog meer en meer in de veronderstelling komt dat het Palestijnse volk de boosdoener is.

Jammer maar wij geloven dat het Palestina vrij zal worden...en wij moeten niet teveel geloven in europa en de v.s. om iets te doen.

Onze hart is met jullie Palestijnen van Palestina
Waarom 
Peter - 18.04.2002 12:11

Ik was ook op de demonstratie. Een goed initiatief dat zeker navolging verdient. Echt schandalig hoe de Europese landen hun mond niet durven opendoen tegenover Israel. Wij staan altijd aan de zijlijn te kijken om dan jaren later toe te geven dat we gefaald hebben.
De Vs bestrijdt het terrorisme helemaal niet. Anders zouden ze het staatsterrorisme van Israël helemaal veroordelen. Maar neen ze roepen Arafat op het terrorsime te veroordelen en te verhinderen. Alsof hij dat nog kan, haha wat een sinistere grap. Zijn politiemensen worden door de Israëlis beschoten en gedood. Neen echt schandalig allemaal. En israel zal zelf na die genocide in Jenin vrijuit gaan. Iedereen heeft schrik om voor antisemiet uitgemaakt te worden. Kijk maar naa het verloop bij de Bijlmerramp toen die Boeiing in een flat crashte. Nederland wil de boordpapieren, Israël wil ze niet geven en zegt dat de antisemitische gevoelens in Nederland oplaaien. Yeah right.

Ik moet ook zeggen dat de demonstratie niet echt was zoals verwacht. Ik kwam om de Israëlische aktie te veroordelen. En niet om te horen dat er om een Jihad geroepen werd, of dat er steunbetuiging was voor de Hamas. Als je je eigen ruiten in wil gooien moet je dat zelf weten Begrijp me niet verkeerd, Ik snap wel dat het stenen gooien stopt als je met scherp beschoten wordt en dan overgaat op zelfmoordaanslagen. Jullie hebben indeed geen keuze. Israël wordt militair gesteunt door Amerika en als er dan eens een ship met wapens voor de palestijnen komt wordt dat onderschept en de palestijnen vanalles verweten. Het israëlisch leger is een van de best uitgeruste legers van de wereld EN zonder scrupules, zal wel blijken als ze de geboortekerk in Jeruzalem bestormen.
Inderdaad die zelfmoordaanslagen treffen voorname;lijk burgers en misschien moeten ze meer militaire doelen treffen. Maar laten we asjeblieft niet vergeten dat er VEEL meer slachtoffers bij de palestijenen gevallen zijn. En dat zijn veeel kinderen en burgers.
Ik kan maar een ding zeggen; De geschiedenis zal veroordelen.
En lees lees lees, zodat je je eigen waarheid kunt vormen.
En als er een god is (atheist, namelijk) dat is het de God van ons allen.
Als afsluiter vond ik het jammer dat ik me niet echt op mijn gemak voelde op de manifestatie, Ik was er voor de Palestijnen te helpen, en niet om bekeken te worden als een van de vijand.
WORD WAKKER MENSEN!!!!!!!!!!!!!!! 
Sarah Chourti - 18.04.2002 20:20

Word wakker mensen, het leven is echt geen grap.
Je bevindt je op een weg en als je niet oplet dan val je.
In een gat of over de gevallen mensen.
Hou je hoofd erbij en dwaal niet weg. Want als het einde er eenmaal in zicht is, dan kun je niet meer terug, beseffen jullie dit, of niet! Dat de tijd plotseling stil staat en de wereld overhoop is gehaald. En wij hier leven alsof we nooit zullen sterven, terwijl zij daar leven van dag tot dag.Mensen wordt toch wakker!!!Leef elke dag alsof het je laatste dag kan zijn, want eens zul je gelijk krijgen.
Uit respect: laten we met z´n allen 1 minuut stilte houden voor alle onschuldige kinderen en volwassenen die om zijn gekomen in de oorlog.


Sarah Chourti

Beste Floor en andere blinden  
Fouad Boudal - 21.04.2002 18:04


De Israelische regering en de zionistische media poogt via haar ambassadeurs en personen zoals Floor de mensen wijs te maken dat het in de Camp David onderhandelingen ´´verregaande´´ consessies zou hebben gedaan aan de Palestijnen. Niets is echter minder waar. De Palestijnen zouden worden afgescheept met ´thuislanden´´ zoals destijds de Bantoes hadden in Zuid-Afrika. Een land zonder hoofdstad, zonder leger, zonder controle over eigen grenzen en op Elk gebied TOTAAL afhankelijk van Israel. En dan de ruim 500 joodse nederzettingen in bezet gebied, hiervan zou slechts een handje vol ontmanteld worden en de rest zouden bewapende enclaves worden met eigen wegen en 80 procent van het schaarse drinkwater tot hun beschikking. En tegen deze VERNEDERINGEN hebben de Palestijnen Nee gezegd. Met het aantreden van Sharon heeft Israel in strijd met het internationaal recht en de conventies van Geneve gekozen voor meer nederzettingen in het bezet gebied en de daar wonende bevolking te onderdrukken en te terroriseren. Het word tijd dat Nederland wakker wordt en de misdaden van Israel luid en duidelijk aan de kaak stelt. Ik dacht dat Nederlanders objectieve en bovenal rechtvaardige mensen waren maar helaas schuldgevoelens over de tweede wereldoorlog wegen zwaarder dan rechtvaardigheid.

Salaam oe alicoum .

Fouad Boudal

ps: dat gelul over racisme is pure kolder waar ik niet eens op in ga.

Ik schaam me diep er geweest te zijn 
CHRISTIANE - 21.04.2002 20:55

Dom, dom, dom, dat ik er met mijn Marokkaanse Sahibi naartoe ben gegaan.
Ik begon meteen al te lachen! Mijn "Arafat" doek heb ik al 20 jaar en het viel bijna uit elkaar! De headshop op de Damstraat heeft die dingen zeker niet aan kunnen slepen:-)
Dan begon ik mij te ergeren aan die kut posters van Hitler met Sharon. Hitler had Sharon nooit een hand gegeven, want Sharon is Joods, of niet soms...vergeten?
20 jaarige kids, die nul weten van Politiek, maar gretig posters aan het verdelen waren. Hakenkruizen!!!!
Ik bied jullie allemaal een gratis, verzorgde reis naar Auschwitz aan, met koffie en appelgebak! Daar kunnen jullie een keer leren, dat je NIEMAND met Adolf Hitler kunt vergelijken en over de geschiedenes van het Joodse volk leren! Ik ben er met 14 met school geweest, als Duitse en wilde mij daarnaar van kant maken.ZO ERG WAS HET!
Arafat wil geen vrede en Sharon wil geen vrede en de burgers moet lijden.
Ik hoop dat de volgende keer een Demonstratie onder de naam:
" Vrede in het midden oosten" CHRISTiane
een constructieve bijdrage 
adrie - 22.04.2002 03:08

Waarom worden de doelstellingen geschaad door medelanders die niet verder gekomen zijn dan 2e klas lagere school?
(deze simpele zielen zouden in de tijd van Hitler ook als untermensch beschouwd worden).
En zij die zinsneden produceren als Hitler, genocide, slager Sharon krijgen een beleefd vernederend knikje, want ze gaan voorbij aan alle dictataturen van onze arabische broedervolken die met hun dictaruren Hitler zijn , genocide plegen en slagers-hobby´s hebben (denk maar eens aan alle arabische dictaruren die hun eigen volk nu nog onderdrukken en in het verleden genocide gepleegd hebben).
Allah heeft gewoon flinke mensen nodig, die gewoon constructief kunnen denken en handelen en die niet alleen maar "Allah akbar" kunnen roepen. Mensen die het kalifaat van Cordoba (900-1500) en het koninkrijk Sicilie (1200-1300) groot gemaakt hebben, en niet die halve zolen die de nederlandse taal niet eens beheersen.
In de genoemde historische perioden was er enorme welvaart, omdat moslims, Joden en Christenen in harmonie bij elkaar woonden.
Israel is er nu ruim 50 jaar en is niet meer weg te denken. Hoe lossen we het conflict op? Israel blijkt het voortouw te kunnen nemen in de economische ontwikkeling en hoe plukken wij als palestijn daar de vruchten van? (zoals vroeger moslims het voortouw namen en de joden daarop inhaakten).
Laten we als moslims ons niet zo gefrusteerd gedragen, we kunnen gewoon met het succesvolle Israel meeliften.
Hoe gaan we het land verdelen? Israel de zee in is natuurlijk te gek voor woorden, ondanks dat die oude siniele palestijnen dat ons nog willen dicteren. Nee, welk stuk grond voor Israel, en welk stuk grond voor onze palestijnse broeders?. Gewoon constuctief nadenken; in de geest van de grote voorvaderen (en niet in de geest van die halve zolen die nu op de E-mail verschijnen). Laten we nu eens gewoon voor vrede zijn en niet voor agressie.
Waarom moet ik me verantwoorden 
Rachid - 22.04.2002 13:48

hey,

het schijnt dat ik me altijd moet verantwoorden voor het werk van anderen omdat ik toevallig moslim ben en dus per definitie moet uitleggen aan de nederlanders waarom de moslims /marokkanen in nederland zus of zo ageren of reageren. ik ben niet verantwoordelijk voor de rest.

Christiane, heb je spijt omdat ik mensen die hitler/sharon vergelijking hebben gemaakt!! mij best maar ik kan je geen antwoord geven en verwacht geen antwoord hier te vinden. reden is simpel. ik had je graag gezien bij die pro-israelische demo en wat zij allemaal hebben gezegd over arabieren en palestijnen maar nee hoor, je hoort op tv en op het nieuws dat het goed georganiseerd is en rustig is verlopen. schaam je je niet dan voor die nederlandse media!!!!! ik had het al voorspeld ( zie mijn vorige post).

het is jammer en oneerlijk maar ja! het zij zo ik heb geaccepteerd en leef ermee....Sharon doet niets fout. hij doet wat ie ziet dat het goed is. als de palestijnen beter gewapend waren en sterker waren dan waren zij de winnaar. ik ben voor palestina, maar tegen veel palestijnen in dit land wat ik steeds begin te beschouwen als mijn eigen land.

zij doen niets voor hun land en verwachten dat ik als nieuwe nederlander moet helpen.


ik geloof in een vrije palestina, en die zal een dag komen, misschien over 1 of 10 jaar. maar dat zal zeker niet komen door bemiddeling van europa ( die hebben nog steeds last van schuldgevoel tegenover de joden) of amerika ( bush is te dom, het amerikaanse volk (>60%)denkt dat er twee landen aan het vechten zijn : palestina en israel)


Leve de democratie en moge de beste en sterkste winnen.
HET GEROOFDE LAND 
Tare - 23.04.2002 17:22

Sharon is babymoordenaar,kindermoordenaar en volkerenmoordenaar
die hoort in Den Haag thuis naast Milosovic.
Het is heel erg laf om voor hem optekomen.

Paletina VRIJ VRIJ VRIJ

Eeen eerlijk menning van eerlijk mens 
24.04.2002 09:47

Namens Een Ander Joods Geluid
22 april 2002

Door Max Wieselmann, Voorzitter Een Ander Joods Geluid

Aan de redactie

Geachte heer/mevrouw,

Uit de vele reacties die wij krijgen blijkt dat de berichtgeving in de media
een verkeerd beeld heeft geschetst van de Pro-Palestijse demonstratie van
zaterdag 13 april j.l. Anders dan de meeste berichten doen geloven hebben
wij, die meegelopen hebben, ervaren dat de ongeregeldheden slechts een
randverschijnsel waren bij een overigens zeer rustige en gedisciplineerd
verlopen demonstratie.

Het stuit ons tegen de borst dat deze betoging alleen maar in het nieuws
wordt gebracht als een voorbeeld hoe het mis kan gaan als je de ´islamieten´
hun gang laat gaan. Ik zeg dit alles als voorzitter van Een Ander Joods
Geluid, een organisatie die vindt dat Israël op dit moment afglijdt naar een
ordinair bezettingsregiem, dat niet alleen de hoop op een normale
Palestijnse staat doet vervliegen, maar ook de Israëlische samenleving
corrumpeert en ziek maakt. Met het meelopen hebben wij willen aangeven dat
wij het streven van de Palestijnen naar een eigen volwaardige staat
onderstrepen. Natuurlijk storen wij ons aan de incidenten in zo´n
demonstratie - zoals de hakenkruizen en andere oneigenlijke vergelijkingen -
net zo zeer als wij ons storen aan niet-islamitische voetbalsupporters die
roepen Hamas, Hamas, alle joden aan het gas.

Maar we vragen ons af waarom de pers geen aandacht heeft geschonken aan de
duizenden die keurig hebben meegelopen, jonge mensen, oudere mensen, vaders,
moeders, kinderen. Meelopen betekent ook dat je nog in gesprek wilt blijven
met mensen, die door een andere achtergrond en een andere ´geschiedenis´
inderdaad niet altijd onze gevoeligheden kennen of kunnen respecteren.

Namens Een Ander Joods Geluid,
Max Wieselmann
Voorzitter
Hoop op -samen- leven 
Peter - 25.04.2002 13:04

Sorry dat ik geen Jood ben.
Sorry dat ik geen Moslim ben.
Sorry dat ik geen Israelier ben.
Sorry dat ik geen Palestijn ben.

Ik hoop dat jullie hier wel in vrede kunnen en willen samenleven.
Ik hoop dat de Joden, Moslims, Israeliers en Palestijnen ook in het Midden-Oosten samen kunnen leven, elkaar erkennen en eenieders leven respecteren.

Nilgun Yerli schreef in het door enkelen verdoemde Parool een mooi stuk over:
Het geloof is zijn geloof kwijt en is op zoek naar macht, terwijl het geloven in de macht van de natuur de enige macht is.
mijn mening 
hayat - 26.04.2002 14:03

Salaam allemaal,
wat een reacties, zoveel. ik heb vandaag pas een e-mail gekregen waar deze website opstaat. maar laat ik maar gelijk tot het middelpunt komen!! ik vind sommigen uitdrukkingen echt belachelijk, maar ik laat iedereen in zijn eigen waarde. waarom al die onschuldige kinderen, waarom. je moet gewoon harteloos zijn, wat zij ook zijn, om een baby van 2-3 maanden gewoon zonder reden, zo onschuldig neer te knallen, waarom!!!! is het zo moeilijk om vrede te sluiten, doe even gewoon, en laat die mensen gewoon met rust. laat die mensen in hun eigen stuk grond, waarom een grons nemen dat niet tot jouw eigendom behoort. waarom??? ik kan echt nog doorgaan, maar ik moet helaas weg. Moge Allah (swt) hun Sabr geven. VREDE MET IEDEREEN.
Wa salamEleikom wa rahmatuAllah.
Snif, wanneer ... 
Peter - 30.04.2002 00:58

Ik ben opgegroeid met het idee dat een verhaal altijd 2 kanten heeft.
Ik ben bang dat de Israeliers teveel doorschieten naar hun ´waarheid´, en dat de moslims daartegenover hun radicale kanttekeningen tegenover zetten.
De Amerikanen doen zeker niet alles goed, Arafat niet, Sharon niet.
Fouad, waarschijnlijk jij en ikzelf ook niet.
Misschien is het wel menselijk om fouten te maken en de geschillen samen op te lossen.
Geschillen los je niet op met zelfmoordaanslagen, en ook niet met tanks.
Ik ben blij om reacties te lezen van ´een ander Joods (of Israelisch?) geluid´, die duidelijk stelling nemen tegen de huidige Israelische politiek.
Ik hoop dat er ook nog ergens ´een ander Palestijns geluid´ is ... help me ... ik ben een simpele nederlander, die misschien de ´verkeerde´ media leest/luistert/kijkt...
Toch vraag ik me meer en meer af, wanneer we de eerste zelfmoordcommando´s buiten Israel aan het werk gaan zien, bijvoorbeeld in het Joodse Amsterdam ?

Fouad, help me, ik zou graag dat ´ándere Palestijns geluid´ ook ergens willen lezen...
Het moet toch mogelijk zijn dat ´een ander Joods geluid´ en ´een ander Palestijns geluid´ samen tot een oplossing kunnen komen ?
Blij dat ik er was 
Elma Buisman - 30.04.2002 16:25

Ik ben blij dat ik erbij was, bij de demonstratie. Het deed me geweldig goed te zien dat zoveel verschillende mensen de straat op durven komen om hun mening te geven.
Het is jammer dat bij vrijwel elke demonstratie ook mensen aanwezig zijn die de boodschap - die wij als demonstranten willen geven - teniet doen door hun gedrag.
Ik heb begrepen dat de relschoppers Amsterdammers zijn. Amsterdam: schaam je!
Solidariteit 
Frans van der Pol - 30.04.2002 20:34

Hieronder een foto uit de Amstelstraat op 13 april 2002.
Een linkse activist op leeftijd baant zich op zijn vouwfiets een weg door de demonstranten.
Met loeiende sirene om zijn boodschap kracht bij te zetten.




Website: http://www.wapentuig.org
 
Wat is waar? 
jose van leeuwen - 01.05.2002 00:28

Ik wil zeker geen waardeoordeel geven aan bovenstaande reacties maar wel dat ik ver mee kan gaan met Fouad.
Ik was er ook in Adam en vond het een geweldige demonstratie,zoveel mensen ,gezinnen ,groepen, helaas ook in mijn ogen foute groepen zoals de Grijze wolven.
Vroeger demonstreerde ik tegen de apartheid in Zuid Afrika en gooide Nederlanders stenen naar de politie en de ambassade.Hadden we die Nederlanders ook moeten verbannen zoals sommige zeggen dat als je je anders gedraagt of denkt dan moet je terug naar je eigen land?
Volgens mij is een mens een mens ongeacht zijn afkomst en kun je die niet lozen als hij anders denkt of doet.
Als wij het hebben over ons democratisch land dan heb ik mijn bedenkingen daar over. Sinds 11 sept is het niet toegestaan om in de buurt van de Amerikaanse ambassade te demonstreren,zelfs niet in je eentje zo ook nu voor de Israelische ambassade.Je mag niet voor je mening uit komen als je tegen de Nieuwe oorlog bent en met een handje vol mensen ver van de ambassades moet demonstreren gefotografeerd en gecontroleerd wordt.
Zolang wij zoveel wapens verkopen aan zoveel landen die het niet zo nauw nemen met mensenrechten,zijn wij medeschuldig aan onrust in de wereld.Zolang wij steeds meer willen en niet of nauwelijks willen delen zijn wij medeschuldig aan zoveel mensen die hun geluk ergens anders moeten zoeken.
Als je kijkt in het klein of om je heen dan zie je dat het kleinste conflict kan escaleren en andere dingen kunnen lijden tot traumatische gebeurtenissen.Misschien klinkt het gek maar de mensen hier na de bewuste vuurwerkramp zijn zeker getraumatiseerd. Kun je je dan voorstellen dat mensen die jaren lang onderdrukt,vernedert en van hun bezittingen zijn berooft 1000 maal erger zijn getraumatiseerd.
Getraumatiseerd door ook ons aandeel namelijk het leveren van wapens of het steunen van een foute regering en dat allemaal voor onze economie en nu voor het beschermen van onze westerse waarden en normen.Welke zijn dat? Goede tijden slechte tijden, een rug te ver, fox 8 ,het onder de tafel schuiven van incest door priesters, en andere machtswellustelingen?
Het maakt niet uit over welk land je het hebt,het gebeurt wel.Wij de westerse wereld bepaalt een heleboel.Waarom mag je VN nog steeds geen onderzoek doen en waarom is Sharon boos op Belgie,die hem wil aanklagen als oorlogsmisdadiger,als je onschuldig bent dan ga je toch je onschuld bewijzen als staatshoofd/als mens.Natuurlijk wist hij wat er in Sabra en Shatila gebeurde zo ook nu weet hij dat ze fout waren-zijn anders laat je toch aan de hele wereld zien dat het niet zo is.Nee de wereld is ziek en heeft een hele goede dokter nodig.
Geef elkaar de rechten die je voor jezelf opeist.
Ander Palestijns Geluid ?  
01.05.2002 20:14

Een ander Palestijns geluid ?..tja...Dat het Joodse bevolking verdeeld is kan ik nog wel begrijpen, niet alle joden streven naar een Groot-Israel en ondersteunen het huidige nederzettingpolitiek. Wat de Palestijnen betreft die hebben gezamelijk 1 doel en dat is een levensvatbare staatje creeren. Alleen de manier waarop de Palestijnen dat moeten afdwingen verschilt men sterk van mening. De huidige intifada ondersteun ik. Maar wat de zelfmoordaanslagen betreft daar heb ik zoals de meeste palestina-symphatisanten gemende gevoelens over. De vele verdragen die er zijn geweest en de vele vn-resolutie´s hebben voor de Palestijnen niks concreets opgeleverd. Het is zelfs erger geworden dus ik kan het wel begrijpen dat ze naar zo´´n wanhopige wapen grijpen want er zijn weinig alternatieven over, aangezien de vn met de v.s. voorop een soort ´´pappen en nat houden´´´politiek bedrijven. Ik wou dat er een reden bestond voor een ander Palestijns geluid. misschien is dit wat

IMAGINE AL THE PEOPLE............


fouad (John Lennon Rulez)
Anita 
Laila - 08.05.2002 12:29

Anita,
je vertelde in je stukje(alweer een paar weken terug) dat je in de zomer helpt in een een Palestijns Vluchtelingen kamp. was dat ter illustratie of echt. Als het echt is kan je daar wat meer over vertellen, ik zou er graag wat meer over willen horen.
Alvast bedankt!
Betogingen 
Ikrame - 22.06.2002 22:53

Salaam
Ik heb in de betoging in Antwerpen meegewandelt en nu zie ik de beelden van de betogingen in Nederland.Ik vind het een schande hoe enkele jongeren altijd alles moeten verpesten,de enigste wat ik op de televisie(en media in totaal)gehoord heb is hoeveel schade er is een hoeveel mensen er zijn opgepakt.Het lijkt dan of dat er niets anders is gedaan dan vernielen en vechten(ik weet wel dat dat niet zo is).De joodse bevolking heeft ongeveer een maand geleden een betoging gehouden,een alles ging daar erg rustig.Ze zijn erg slim,een als we ooit willen winnen tegen hun dan zullen we ook zo slim moeten leren spelen.Dus alle kleine rebbeletjes:BLIJF BRAAF THUIS!!!
Ik hoop met mijn ganse hart dat de mensen van Palestina ooit eens in rust kan leven.
Joden tegen het zionisme 
Zenobia - 22.07.2002 07:36

Beste mensen.....

Ik vind het echt heel erg verdrietig wat er in het midden-oosten gebeurt.
In het verleden leefden arabieren en joden als broeders onder elkaar.
We hebben dezelfde stamvader en ons geloof heeft ook bijna allemaal dezelfde profeten en heeft ontzettend veel dingen die met elkaar overeenkomen evenals met het Christendom.
Ik heb geen haat jegens moslims of joden.
Voor mij zijn het beide broeders en zusters.
Ik heb zelf joodse ouders maar ik ben katholiek opgevoed.
En mijn ouders hebben nooit iets aan het joodse geloof gedaan.Dat vind ik wel jammer ,ik zou heel graag meer willen weten over mijn roots.
Waar ik wel tegen ben is het zionisme.
Eigelijk ben ik tegen alle vormen van extremisme.
Het zionisme heeft niks te maken met het jodendom.
Het zionisme is een beweging die is ontstaan door joden die een eigen land wilden hebben.
Maar in het Joodse geloof staat dat de joden pas het beloofde land zouden krijgen na de komst van de Messiah(de verlosser).
De joden hadden een land van God gekregen maar hadden zich misdragen en toen zijn ze uit hun land verdreven.
Toen beloofde God hen een nieuw land dat aangekondigd zou worden met de geboorte van de verlosser (/de messiah) en niet eerder.
De zionisten zijn dus eigelijk een groepering die niet gelooft in de woorden die in de thora staat.
Dat het beloofde land na de komst van de Messiah word gegeven.
Tot die tijd word van de joden geacht hen ongeacht in welk land ze zich bevinden , vredelievend en naar de regels van het land zich te gedragen.
Het zionisme heeft een stempel gedrukt op alle joden.
Veel joden zijn het niet eens met Sharon en de staat israel.
Zionisme is een groepering die alles doet voor de staat israel ongeacht wat ze ervoor doen moet.
ik las laatst een stukje dat zei:if one is a good jew,one cannot be a zionist , if one is a zionist ,one cannot be a good jew.
Zionisme en het jodendom is net zo verschillend als dag en nacht.
Zionisme kweekt antisemitisme over de hele wereld en de niet zionitische joden lijden hier onder.
Zionisme is nationalisme in de meest extreme vorm.
En dat is nogal zacht uitgedrukt.
Ik vind het voor de joden die niet zionistisch ingesteld zijn en voor de onschuldige palestijnse burgers vreselijk wat er gebeurt.Ik heb er geen woorden voor.
Ik zal verder gaan met de woorden joden en zionisten te gebruiken omdat er geen andere woorden voor zijn.
De joden lijden door de zionisten(doordat ze antisemitisme kweken en de wereld laten denken dat zionisme voor alle joden spreekt wat absoluut een groot MISVERSTAND is.
En de groeperingen die bomaanslagen op israel doen wekken het misverstand in de wereld dat alle palestijnen daar achter staan.
De zionisten zijn in mijn ogen het kwaad op deze wereld.
Door de zionisten is de 50 jaar oorlog tussen moslims en joden ontstaan terwijl de joden(sommige joden) niets met het zionisme te doen hebben en nog steeds wachten op het ware beloofde land van God en de Messiah.
Ik vind dat zowel Sharon als Arafat verkeerd bezig zijn.
Die 2 moeten gewoon beiden met pensioen en beiden moeten in mijn ogen bij het strafhof worden berecht voor hun misdaden.
Het is heel tragisch dat de onschuldigen altijd het slachtoffer worden van machtsspelletjes tussen hun leiders.
De leiders waar we op hoorden te vertrouwen en die ons allen op de meest verschrikkelijke wijze tegen elkaar hebben uitgespeeld, elkaar onze kinderen hebben laten uitmoorden terwijl wij allen broeders en zusters zijn van elkaar.
Nogmaals het zionisme is de boosdoener, usa heeft een parlement vol zionisten evenals hun president bush.
Ik ben volledig voor een boycot van zionistische produkten maakt niet uit hoe bekend de naam is of hoe afhankelijk we ervan zijn gemaakt.
Mensenlevens tellen meer in mijn ogen dan een coca colaatje of een leuk intel pc'tje.
Er zijn nog genoeg andere merken, ik ga geen geld stoppen in zionistische handel waar toch weer wapens van worden gekocht om onschuldige slachtoffers dood te schieten.
Wapens die overigens door Nederland vooral worden geleverd.
(shame on you holland!!!ik had wel beter verwacht van jullie!).
Maar hopelijk komen er sancties op israel ,helaas zal dat ook ten koste gaan van de joden(De niet zionisten).
Ik zou zo ontzettend graag willen dat er vrede komt tussen joden moslims en christenen en vooral tussen de moslims en de joden want deze strijd heeft al genoeg slachtoffers aan beide kanten , slachtoffers van een 50 jarige oorlog!!
Alstjeblieft mensen, alstjeblieft.....laten we ons bezig
houden met vrede en respect terug te krijgen voor elkaar
inplaats van elkaar uit te moorden alleen maar omdat die klootzak van een sharon zo veel van israel houd?
Ik vind dat Jerusalem vrij moet zijn voor alle geloven om te bezoeken en hun geloof uit te voeren.
Jerusalem is een plaats van gebed en bezinning ,niet een plaats waar mensen elkaar moeten uitmoorden.
Er moet een frisse wind komen in de regering van israel en usa , in ieder geval een regering die niet zionistisch is ingesteld!!!
En er moet ook een nieuwe regering in palestina komen.
Mensen die echt met constructieve oplossingen komen en niet 2 terroristen die in een vicieuse cirkel oorlogje blijven voeren.Want de een doet zus ,de ander doet zo.
Wraakactie op wraakactie,haat haat haat haat haat!!!
Ik word er doodziek van.
En Europa doe eens een keer iets zinnigs inplaats van maar te blijven zwijgen over wat er gebeurt daar in het midden-oosten.Zwijgen betekent in mijn ogen: toestemming met wat er gebeurt.
Blijf niet zo slap staan lullen en gebruik geen woorden maar daden.Boycot,sancties ,hupsakee ,gewoon, tot de situatie gaat verbeteren.
Denk nou eventjes niet aan het woord $$$$ door de handel maar denk aan mensenlevens en die zijn van onschatbare waarde en niet in $$$$ te tellen of te kopen.
Anders is Europa net zo goed medeplichtig aan het uitmoorden van zowel joden als moslims.
Ga mij nou toch niet vertellen dat de europese landen allemaal zionisten zijn waarvoor het enige wat telt $$$ is.
We moeten allemaal niet vergeten voor diegenen die geloven
dat God en de duivel niet kunnen worden omgekocht met$$$.
Dood gaan we allemaal en onze daden worden van boven in de gaten gehouden.
Voor God en de duivel kan niks verborgen worden gehouden.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik geloof dat de slechterikken voor hun daden zullen worden gestraft en ik weet zeker dat velen het hiermee eens zullen zijn.
En dat is ook het enige wat mij in deze verdrietige tijd van de oorlog ,het onrecht wat velen is aangedaan , rust geeft van binnen.Want berecht zullen ze worden, misschien niet door het strafhof dan wel zeker door God.
God die de vader is van ons allemaal,van joden,moslims en christenen.
Wij zijn allen verantwoordelijk voor onze daden.
Alles wat we in ons leven doen krijgen we terug,zowel het goede als het slechte.
Voor mij is een mensenleven een mensenleven,een moord is niet te rechtvaardigen...wie hem ook pleegt.
Ik vind het ook achterlijk dat palestijnse burgers die hun land verdedigen tegen israelische soldaten dat in een keer alle palestijnen als terroristen worden beschouwd.
Tenminste dat laat de zionistische media ons doen geloven.
En dat is zwaar fout.Dat kweekt racisme en haat tegen alle palestijnen.
Als iemand Nederland zou bezetten en mijn familie zou beschieten zou ik ook terugvechten ,zelfs als ik geen wapens zou hebben wat bij de palestijnse burgers ook het geval is.(met de burgers bedoel ik dus niet de terroristische groeperingen in palestina).
Voor mij zijn de zionisten en de hamas en hezballah enz allebei terroristen en allebei fout.
Geweld moet ophouden,stoppen van beide kanten.
De burgers zijn de slachtoffers van deze terroisten en de regeringen gaan gewoon lekker door.Die zitten wel veilig in hun gouden kooitjes.
Wat er op 11 september is gebeurt in usa laat nu de meesten in de wereld denken dat alle moslims terroristen zijn en dat is dus weer iets wat door de zionitische media
in de wereld is gekomen.Een leugen...
En zo word de wereld weer mee gebrainwashed
door de zionisten en hun leugens om haat te kweken en het verder uitmoorden van moslims.
Laat je niet gek maken!!!!de media vertelt nooit de hele waarheid of niet eens de waarheid! al schijnt daar nu wel enige verandering in te zijn bij sommige kanalen.
Als we nou allen, moslims,joden en christenen kijken naar de basis van ons geloof dan is dat:Heb uw naaste lief,doe een ander niet aan wat gij niet wilt dat u geschiede enz.
Liefde en respect voor elkaar,elkaar vergeven ,
dat is waar al onze geloven op gebaseerd zijn.
In de islam staat:Je mag vechten voor diegenen waar je van houd,je familie enz en om je land te verdedigen in een tijd van oorlog, er staat niet in dat je andere geloven moet uitmoorden maar dat je elkaars geloof moet respecteren en deze woorden staan ook in de thora en in de bijbel.Jihad is als ik het goed begrepen heb een oorlog ja,maar het is de oorlog die word bedoeld om je land en je dierbaren te verdedigen als die tijd komt en ik weet 100% zeker dat iedereen in deze wereld zijn dierbaren en land zou verdedigen in tijden van oorlog.
Laten we als broeders en zusters zijn en weten dat we allemaal mensen zijn met een eigen karakter ,eigen cultuur en eigen identiteit en onze eigen normen en waarden en dat we respect moeten hebben voor het leven en voor elkaar.
Alleen dan zal en kan er vrede zijn.
Door elkaar te accepteren zoals we zijn en te geloven wat je gelooft en vrij te kunnen zijn zonder anderen te schaden.
En laten we deze regel in acht nemen:DOE WAT GIJ WILT MAAR SCHAADT NIEMAND)(met niemand word bedoelt alles wat hier op aarde leeft)en daarmee bedoel ik dus niet dat de slechterikken op de wereld niet berecht moeten worden.
Maar dat men met zichzelf moet beginnen de wereld te verbeteren,dat de haat alleen zo kan worden gestopt en kan worden voorkomen.
Dan zal de wereld er stukje bij beetje beter uit gaan zien.
Nog een laatste boodschap aan de wereldleiders:
PRATEN KAN ZORGEN VOOR EEN VRUCHTBAAR BEGIN,GEWELD ZORGT VOOR EEN BEGIN VAN EEN VICUEUSE CIRKEL VAN NOG MEER GEWELD.
EEN CIRKEL DIE NU NA 50 JAAR NOG NIET IS DOORBROKEN..
en een laatste boodschap aan de joden en moslims:
Ik hoop dat er vrede komt tussen jullie,ik bid daar elke dag voor,voor mij zijn jullie mijn broeders en zusters,ik kies geen kant voor de een of de ander,voor mij zijn jullie gelijk en jullie zullen altijd in mijn hart zijn.
Moge vrede met jullie zijn , en God jullie in de palm van zijn hand houden...
En deze boodschap geldt ook aan de christenen die ik ook als mijn broeders en zusters zie.
Laten we met zijn allen beginnen de goede weg te bewandelen,niet de weg naar haat,geweld en disrespekt tegenover elkaar maar de weg naar liefde voor elkaar,respect voor elkaar en vredevol met elkander te leven.
Met vriendelijke groeten en vrede toegewenst voor allen

Zenobia

www.netureikarta.org/ is een site die over joden gaat die tegen het zionisme zijn.
Ik vind het een erg goede site en ik hoop dat jullie er wat aan hebben.



Woede 
Sarah - 07.10.2002 14:42

Ik ben zo blij dat ik ben geweest. Wij zijn vertrokken met een groep van 30 personen, en het was zo een heerlijke dag. We konden al onze woede uitschreeuwen, en dat hebben wij ook gedaan. Van 12 uur tot 17 uur hebben wij lopen schreeuwen, wat ons uitijndelijk erg goed deed. Ik hoop dat er binnenkort nog een demonstratie komt zodat ik mijn woede weer kwijt kan! Sarah Chourti

Website: http://www.cu2.nl/prinses
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.