english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
de censuur van de Deutsche Bahn
scaven - 26.04.2002 20:56

Plaatje om te gebruiken voor aretikelen tegen de DB.

DB vs Indymediah
DB vs Indymediah

Waarom? Omdat na 5 jaar een provider voor de rechter te slepen ronduit belachelijk is. Omdat het internet aan banden te willen laten leggen, zodat de inhoud alleen nog maar gedicteerd wordt door het bedreifsleven en de multinationals. Omdat het wezen van het internet te willen beperken, en daarmee een fundamentele inbreuk maakt op de vrijheid van de mens. Omdat de Deutsche Bahn in hun sommatie aan indymedia om een link naar een link naar een link te sluiten, de essentie van de internet aan banden legt. Omdat het gewoon een van de zoveelste megalomane multinational is dat denkt dat ze alles kunnen omdat ze veel geld hebben.
Nou mooi niet!
Alle macht aan het volk...
 
aanvullingen
Lang leve de DB 
Phreakmeister - 26.04.2002 23:28

Volgens mij moet je je even inlezen in het onderwerp, voor je je scheur lostrekt. Weet je wat er op die sites staat/stond??? Daar staat/stond op, hoe spoorrails gesaboteerd konden worden. Dat is het in gevaar brengen van mensenlevens, zowel personeel als passagiers van Deutsche Bahn. Deutsche Bahn had het volste recht XS4ALL aan te klagen. De server/provider is de eindverantwoordelijke voor alle content op de sites. Dit geldt voor kinderporno, en het "opleiden" tot saboteur. Ieder bedrijf heeft een zekere verantwoordelijkheid jegens de maatschappij, en het is goed dat Deutsche Bahn dat oppakt. Gelukkig heeft de rechter ook begrepen dat het in gevaar brengen van mensenlevens een meer dan ernstig vergrijp is.
sabotage 
ox - 27.04.2002 01:00

Friekmeester, mijn technisch duits is niet zo denderend, maar als ik het stukje lees over de treinlijn-sabotage, dan komen een paar dingen duidelijk naar voren:

-De schrijvers maken duidelijk dat je gevaar voor andermans- en eigen leven bij het saboteren moet vermijden.
-Er wordt uitgelegd hoe je seinen op rood kan krijgen. dit houdt in dat de trein niet door mag rijden en er dus geen gevaar is tenzij mensen per se door willen gaan rijden omdat het rode signaal mogelijk wel eens door sabotage veroorzaakt zou kunnen zijn.

Dus, friekmeester, lees zelf je teksten eens wat beter. Hieronder wat knip en plakwerk van een van de vele mirrors die zijn ontstaan.


een stukje tekst:

Sabotage die Sicherheit von Menschen nicht gefährden, aber dennoch möglichst viel Reibung im Verkehrsfluß verursachen würden - und wir haben etwas gefunden!

Zum besseren Verstehen ein klein wenig Bahnkunde:


Fallen ein oder mehrere Achszählgeräte aus, geht damit der Elektronik/dem Computer Information über den Streckenzustand verloren. Die betreffenden Signale schalten erstmal auf Rot und sind nur durch Sonderbefehl dazu zu bewegen, diesen Schaltzustand wieder aufzugeben.
Das hat zur Folge, daß die jeweiligen Züge erstmal vor dem Signal halten müssen, nach Rücksprache mit dem für den Streckenabschnitt zuständigen Stellwerk die Fahrt langsam und mit erhöhter Wachsamkeit fortsetzen und erst im nächsten Streckenabschnitt - soweit dieserkeine Probleme meldet - das normale Fahrttempo wiederaufnehen.
Toxic 
scaven - 27.04.2002 13:38

Tja, mensenlevens in gevaar brengen? Wat dan al die risicovolle nucleaire transporten. Nee dat is niet gevaarlijk... echt niet hoor. En het gaat hier om het feit dat DB 5 jaar geleden al stappen had kunnen ondernemen tegen de site van Radikal. Dat ze het niet wisten van deze site is onzin, want de url is niet veranderd in de laatste 5 jaar.
DB gaat ook nog verder... Zij willen dat een link naar een link naar een link waar je op die pagina ergens het gewraakte artikel kan vinden, ook gesloten wordt. En dit op een nieuws site. Dit is een inbreuk op de persvrijheid en op de essentie van het internet. En dit, omdat er een artikel is geschreven hoe je treinen kunt vertragen. Sorry hoor, maar als ik echt de DB zou willen saboteren en niks om mensen levens gaf, zou ik een bom vervardigen aan de hand van de anarchistisch kookboek of een handleiding van AL´Qaida voor terroristische acties. Beide vrij en open te verkrijgen op het internet. Zouden ze dat ook moeten verbieden, en dan scheikunde op school, want daar leer je gevaarlijke stoffen te vervaardigen, en alle boeken die informatie verschaffen dat enigzins gebruikt zou kunnen worden tegen de DB moeten onmiddelijk verbrand worden. Waar houd het op? Waar ligt de grens? Hoever kan een bedrijf gaan om de wet en de vrijheid van de mens in een land te veranderen of naar hun hand te zetten?
Het is waarschijnlijk hun bedoeling om een kleine jongen te pakken die zich nauwelijks kan verweren (financieel gezien) om zo een jurispedentie te krijgen zodat het in het vervolg makkelijker is grotere aan te pakken. Zie hier: eerst XS4ALL aan pakken en dan pas naar google en altavista te stappen (met de uitspraak over XS4ALL in de hand). Ik zelf zou geen levens in gevaar willen brengen, maar vrijheid van mening, pers, media en internet vind ik wel heel belangrijk. Vandaar....
Wanneer wij nu eens? 
PPP - 27.04.2002 22:14

Eerst XS4ALL, toen Google, nu Indymedia... Al mijn vriendjes en vriendinnetjes worden aangeklaagd... behalve Punk Page! Wat is er toch mis met mijn site? Is-ie niet goed genoeg om aangeklaagd te worden ofzow?

Website: http://www.punkpage.de/
 
Groet? 
ron k - 28.04.2002 20:05

 http://view.greetings.yahoo.com/greet/view?7F3U8GT2WDKT4XX

=tekeningetje stoptrein

(een tekeningetje die ik reeds een tijd geleden maakte, nog voordat ik een scanner kon gebruiken.)
Wie is er nu stom? 
Emiel - 29.04.2002 16:51

Welke newbie bij DB heeft het in zijn botte kop gehaald om te beginnen met deze onzin ? Ze moeten toch al lang geweten hebben dat die pagina´s bij xs4all te vinden waren ? Waarom is de gewone gedrukte vorm van radikal niet verboden in nederland ? Denken ze bij DB nou echt dat ik zo stom ben om die dingen die in dat radikal artikel stonden niet zelf kan bedenken ? Vertragen van het spoor is toch niet echt moeilijk. Maar die oerstomme newbie bij DB, denkt ie nu echt dat het hem lukt om dat artikel van radikal compleet van internet te verwijderen ? Sinds die rechtszaak bij xs4all heeft het geheel zo veel publiciteit gekregen en zijn er zoveel mirrors bijgekomen. Da´s dweilen met de kraan open. Ze hebben een klacht bij xs4all ingedient over die website die er al 5 jaar !!! (een eeuwigheid op internet) opstond. En voordat ze ook maar op xs4all´s procedure (waar ze een klein kansje hadden dat xs4all ze gelijk gaf) wachten, BOEM meteen een rechtszaak aanspannen.
Zou DB les hebben gekregen van scientology ?
Het gooien/dreigen met rechtszaken komt me zo bekend voor....

Gelukkig gaat xs4all in hoger beroep, want helaas, gelijk hebben en krijgen zijn nog steeds verschillende dingen.
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.