english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Autoloze zondag
Camero 1969 ;) - 20.09.2002 14:36

Het is 22 september weer autovrije dag. In veel plaatsen in Nederland en zelfs in europa sluiten steden hun binnenstad af voor het auto verkeer. Kijk waar en waarom.

Europa autovrij (van www.autovrijedag.nl)

In drieëndertig Europese landen wordt op 22 september aanstaande de autovrije dag georganiseerd. De nieuwkomers zijn dit jaar onder meer Polen, Hongarije, Bosnië, Tsjechië, Cyprus, Estland, Letland, Litouwen, Macedonië, Malta, Servië, Slowakije en Turkije. Van de deelnemende landen heeft België het meest spectaculaire nieuws. Brussel heeft namelijk besloten zich volledig aan te sluiten bij de autovrije dag.
Op 22 september 2002 laten meer dan 1 miljoen (!) inwoners van Brussel hun auto staan. Een mooi voorbeeld.
Ook in Zwitserland (Bern) gaat de binnen stad dicht voor het autoverkeer.

In Nederland:
Vierenvijftig gemeenten, vier provincies en één waterschap doen dit jaar mee met de autovrije dag van zondag 22 september aanstaande. Tientallen gemeenten, waaronder grote steden als Amsterdam, Leeuwarden, Den Haag, Eindhoven, Tilburg en Nijmegen, sluiten die dag straten af voor het autoverkeer. Het waterschap Zeeuwe Eilanden sluit de 2,5 kilometer lange Kattendijksedijk af. Vorig jaar deden tweeënvijftig gemeenten mee aan de dag. Enkele weken geleden leek het animo voor de dag nog te zijn gedaald. Medio augustus hadden slechts tweeëntwintig gemeenten zich aangemeld. De laatste weken is het aantal deelnemers meer dan verdubbeld.


Van de site van Milieudefensie:

Zeven verkeerde verkeersplannen

1. De teruggave van het Kwartje van Kok zorgt voor 3% meer autokilometers, meer files en meer klimaatverandering. Alternatief: geef het niet terug, maar steek het in openbaar vervoer en fiets.
2. Het nieuwe kabinet stopt met alle activiteiten voor een kilometerheffing. Autorijden in de spits wordt dus niet duurder. Volgens het Centraal Planbureau (CPB) kost invoering van de kilometerheffing 2 miljard euro en levert dat 45% minder files op. Om hetzelfde resultaat te bereiken door meer asfalt te leggen, is een zeer onduurzame investering van 20 miljard euro nodig.
3. De spoedwet om wegen te verbreden leidt er al snel toe dat omwonenden meer last van herrie krijgen. De overheid gedoogt nu al veelvuldig overschrijdingen van de geluidsnormen.
4. Het nieuwe Nationaal Verkeers- en Vervoersplan dreigt nog meer voorrang aan auto's en asfalt te geven dan het oude NVVP. Fiets en openbaar vervoer zouden juist centraal moeten staan.
5. Het grotendeels afschaffen van de subsidieregeling voor zuinige auto's brengt meer energieslurpende auto's op de weg.
6. Stopzetting van de fiscale regeling om fietsverkeer te stimuleren en autoverkeer op korte afstanden te ontmoedigen, leidt tot meer autokilometers op korte afstanden. De voorgenomen bevriezing van de regeling voor woon-werkverkeer over grotere afstanden, levert eveneens meer autokilometers op. En dat terwijl het kabinet in haar strategisch akkoord zegt de woon-werkafstanden te willen verkleinen.
7. Het stads- en streekvervoer moet extra bezuinigen en de NS moeten meer betalen voor gebruik van de rails. Alternatief: verschuif het budget voor wegen en megaprojecten zoals de magneettrein naar bus en gewone trein. De kwaliteit moet omhoog en de prijsverhogingen moeten binnen de perken blijven.

Het beloofd weer een goede dag te worden met een internationaal karakter!

Sluit je aan en laat de auto eens staan.



Website: http://www.autovrijedag.nl
 
aanvullingen
Actie bij Stopera voor behoud autovrije dag 
M02 - 20.09.2002 16:45

Amsterdam, 19 september 2002 --- Actievoerders van Milieudefensie hebben aan het begin van de avond bij de hoofdingang van de Stopera actiegevoerd voor behoud van de jaarlijkse autovrije dag. Dat gebeurde voorafgaande aan een raadsvergadering van stadsdeel Binnenstad, waar de toekomst van de autovrije dag op de agenda staat. Om de aandacht van de deelraadbestuurders te trekken werd een auto, beschilderd met het symbool van de autovrije dag, door een hoogwerker pal voor de hoofdingang van de Stopera gehangen. Amsterdam dreigt volgend jaar niet mee te doen aan de autovrije dag.

Lees verder:

Website: http://www.milieudefensie.nl/nieuws.htm#persbericht-1
 
sloop je auwto 
Roesje - 20.09.2002 19:51

sloop je auwto,stop Borssele en plant meer bomen.
ANP: Deelname autovrije zondag valt tegen  
LinkMichel - 22.09.2002 15:43



Website: http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-220902-21-anp.html
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.