english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN
MAGNIETZWEEFTREIN - 31.01.2003 11:19

AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN tegen de aanleg van een magneetzweefbaan

Beste Lezer,

Een CDA/PvdA fractie betekent vrijwel zeker groen licht voor een magneetzweeftrein.

De AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN is daar fel op tegen; geen magneetzweeftrein. Wij zijn van mening dat de gelden die daarvoor beschikbaar worden gesteld veel beter kunnen worden besteedt. Ook stuit de AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN op het punt dat de magneetzweeftrein zeer belastend is voor het milieu. De aanleg mag niet doorgaan!

Bent u het hiermee eens? Steun dan de AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN op  http://www.magnietzweeftrein.tk

Wij rekenen op U!

m.vr.gr. AKTIEGROEP MAGNIETZWEEFTREIN

- E-Mail: meinetsweeftrein@email.com Website: http://www.magnietzweeftrein.tk
 

Lees meer over: zonder rubriek

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Actie om het "tegen" zijn. 
Niek - 31.01.2003 13:01

Wat is er inderdaad mis met een magneetzweeftrein?

Is deze actiegroep voor meer vrachtwagens ? Of voor meer vliegverkeer ?

Website: http://www.idnee.nl
 
Trein? 
Reseda - 31.01.2003 14:39

Voordat ik voor of tegen een maglev ben wil ik wel eens weten hoeveel energie een maglev en een trein bij 140 km/h (max. snelheid nederlandse treinen) nodig hebben.
En voor de mensen die het woord trein hier niet schijnen te kennen: Een trein is een vervoersmiddel bestaande uit meerdere wagons dat zich voortbeweegt op ijzeren rails.
Wat heb je überhaupt an een magnetzweeftrein? 
clara - 31.01.2003 15:16

Da magnetzweeftrein (of Transrapid) is een ontzettend landdurend projekt, dat - toen het eindelijk klaar was - niet meer uptodate was. Maar omdat de Duitse overheid sinds de jaren 70 er erg veel geld in geinvestierd heeft, willen zij het nu toch ergens gebouwd zien, om de technologie toch ergens te kunnen verkopen.

Toen de ontwikkeling van de magnetzweeftrein begon, waren er nog geen hoogsnellheidtreinen - maar toen het af was waren treinen zoals de ICE, de Thalys en de Metropolitan al geintroducierd. In tegenstand met dezen treinen die op gewonen spoorwegen kunnen rijden, heeft de magnetzweedtrein een eigen spoorweg nodig, en eigen stations. Het is niet compatibel met de bestaande trein verkeer.
Als het moet, dan kan een hoogsnelheids trein ook in een piepklein dorpje stopen, terwijl de magnetzweeftrein allen de groten steden zal verbinden.
Alles bij elkaar is het een project, dat de verschill tussen stad en land alleen maar groter maakt.

En over vrachttransport: De magnetzweeftrein is nooit voor vrachttransport bedoelt, en zal het voor verschillende logistische reden ook nooit zijn.
Nog een anti-zweeftrein site 
- 31.01.2003 17:08

Op  http://www.zweeftreinnee.nl/ staan een aantal onderbouwde argementen tegen de zweeftrein en een petitie.
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.