english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Kamer laat reizigers in de kou staan
06.11.2003 01:50

Woensdagavond is jammerlijk gebleken dat de Kamer het wegkwijnende openbaar vervoer niet wil helpen. De Kamerleden en de minister laten de drie miljoen dagelijkse reizigers in het openbaar vervoer in de kou staan. Milieudefensie kondigt meer acties aan.


foto demo in utrecht keer het tij
foto demo in utrecht keer het tij

De regeringspartijen en de minister bagatelliseren de problemen in het openbaar vervoer. Dat is de conclusie die Milieudefensie trekt na ruim tien uur Kamerdebat. ‘De minister onderkent wel dat er problemen zijn, maar zegt telkens geen geld te hebben’, verzucht Joris Wijnhoven, campagneleider verkeer van Milieudefensie. ‘Maar er is wél geld. Minister Peijs van Verkeer verkeert in de gelukkige omstandigheid de komende jaren steeds 530 miljoen euro uit te geven. Het kwartje van Kok blijft namelijk beschikbaar voor infrastructuur’. Beter onderhoud van het spoor en het terugdraaien van de bezuinigingen op de bus, kunnen volgens Milieudefensie de komende vier jaar dus gefinancierd worden uit het kwartje van Kok.

De regering wil echter dat het kwartje voor het grootste deel wordt geïnvesteerd in de aanleg en onderhoud van wegen. ‘Meer asfalt leidt niet tot minder files. Het wordt tijd dat Den Haag zich gaat bekommeren over de OV reizigers. Zij komen er jaar in jaar uit meer bekaaid vanaf, terwijl de automobilist ruim baan krijgt.’

Milieudefensie is vooral teleurgesteld in de houding van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer tijdens het begrotingsdebat. Volgens de milieuorganisatie laat het CDA het platteland moedwillig verloederen door fors te bezuinigingen op busvervoer. ‘Dorpen lopen snel leeg als er voor grote groepen mensen geen openbaar vervoer meer is. Dat is het gevolg van de bezuinigingen op de streekbussen’, aldus Wijnhoven. De Tweede-Kamerfractie van D66 gaf te kennen dat de verdeling van geld tussen asfalt en openbaar vervoer een goede is en de partij neemt genoegen met zware bezuinigingen op bus en tram. Volgens Milieudefensie is dat in strijd met het verkiezingsprogramma.

OV Campagne
Milieudefensie houdt momenteel een grootscheepse campagne om het openbaar vervoer er boven op te helpen. Onder het motto ‘Den Haag laat ons in de kou staan. Teken mee voor goed OV’ wil de milieuorganisatie samen met reizigers een vuist maken naar het kabinet. Milieudefensie heeft de afgelopen maanden handtekeningen opgehaald in bussen en treinen. ‘Wat het meest opvalt is de enorme discrepantie tussen de stellingname van de regeringspartijen en minister en de geluiden die wij in bussen en treinen van reizigers horen’, vertelt Wijnhoven. 'De reizigers in het openbaar vervoer staan al jaren in de kou. Ze zien dat buslijnen verdwijnen en Den Haag weigert het spoor adequaat op te knappen, wat onnodig veel vertragingen tot gevolg heeft.’

Website: http://www.milieudefensie.nl
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.