english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Burgerlijke ongehoorzaamheid is de oplossing!
Civil servant - 17.02.2004 14:23

De ochtendstond heeft Uw goud in de mond, en om dat terug te krijgen - of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U evt. met 'n paar anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan, om alle ellende weg te krijgen. Op 'n wettige manier !

Er is een oplossing voor al die problemen !

Wat elke keer weer opvalt, in de uitzendingen van Radar en de reacties van de goegemeente, is dat men veel te lang dociel blijft wachten op genoegdoening.

Voorbeeld: 20% van de NUON klanten hebben klachten die jaren lang voor veel ellende en financieel nadeel kunnen zorgen.

Maar deze lijdensweg kan aanmerkelijk korter worden, als de volgende hulpmiddelen worden gebruikt om het leed te stoppen:

Praat nooit met 'het aapje op straat', maar spreek met de man die aan het orgel draait !

U begint dus op de website (of in 't telefoonboek, buurtonderzoek etc.)
en komt dan terecht bijvoorbeeld bij NUON.

Welkom bij Nuon ! staat er, hetgeen volgens Radar voor 20% van de klanten dus ellende betekent. Dan zoekt U de directie en Raad van Bestuur van zo'n kwalijk bedrijf op. Alleen de topmensen dus; metnaam, toenaam, adres(sen) en telefoon/faxnummers en web-adres.

Citaat:"Nuon voorziet dagelijks bijna vijf miljoen klanten van diverse producten en diensten. In Nederland, maar ook internationaal is Nuon actief."

Hetgeen betekent, dat eenvijfde dus - en dat zijn een miljoen mensen - op dit moment klagend een uitweg zoekt uit de NUON-doolhof.

Het volgende is een voor Nederland misschien ietwat ongewone oplossing,
maar het helpt vrijwel altijd en binnen een paar dagen:

-U zoekt dus eerst het naam, toenaam en adres en telefoon+ faxnummer op van de mensen aan de absolute top van het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor de door U geleden schade of alle ongemak.

U maakt Uw klacht duidelijk op - nooit meer dan - één A-4tje, dat U zelf gemakkelijk kunt kopieëren, of met Uw p.c. printen.

U gaat niet naar hoofdkantoren, ministeries of gemeentehuizen:

Nee, de ochtendstond heeft Uw goud in de mond, en om dat terug te krijgen
- of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U eventueel met anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan dus, om alle ellende weg te krijgen.

- En op een vroege morgen staat U op wacht voor de privé-deuren, of bij de
garage-uitrit en al dat soort direkt persoonlijke maar 'openbare weg'-plekken,
en overhandigt Uw klacht.

Met het vriendelijke doch dringende verzoek 'dit per direct op te lossen',
aan degeen die de verantwoording voor de zaak draagt en daarvoor ook
zegt een groot salaris te willen ontvangen.

Uw klacht in schriftelijke vorm - mag best lekker sappig gesteld zijn, om de
leesbaarheid te verhogen - die heeft U natuurlijk elke dag bij de buren van de betreffende persoon - of personen - in de brievenbussen gedeponeerd, in de straat onder de ruitenwissers gestoken, en aan voorbijgangers van het betrokken adres uitgedeeld.

Uw klacht ergert U 24 uur per dag, hetgeen het logisch maakt dat U de
betreffende directieleden, ambtenaren, ministers etc. er ook dag en nacht
thuis over op mag en moet bellen, met de vriendelijke doch dringende vraag "of de oplossing van mijn probleem al geregeld is ?".

Kan - of wil - de verantwoordelijke persoon zelf niet Uw vriendelijke klachten
beantwoorden, dan kunt U het altijd aan zijn familie, zijn echtgeno(t)e, schoonouders en kinderen etc. uitleggen, die hopelijk meer begrip tonen, wel wetend dat die dan druk op de verantwoordelijke(n) gaan uitoefenen.

Geweld gebruiken mag vrijwel nooit, alleen maar ter zelfverdediging !

Een groepje van boze burgers is bovendien effectiever en gezelliger,
vergemakkelijkt het in de gaten houden, het uitdelen in de buurt, en het is ook veiliger. Blijft U wel altijd op de 'openbare weg" !

U maakt gewoonweg gebruik van Uw grondwettelijke recht (Artikel 1) op
vrije meningsuiting, en dat kan en mag niemand U verbieden.

Burgerlijke ongehoorzaamheid via dit soort persoonlijk optreden, leidt vrijwel altijd tot heel goede resulataten.

En die paar keer laat naar bed, of vroeg opstaan, en die nachtelijke telefoontjes; dat heeft U er toch ook wel voor over ?

Want als U toch al 's-nachts wakker ligt van hun ellende, bel ze dan en doe wat !

Bijt toch 's een keertje van U af !

Civil Servant

- E-Mail: NOS@Danworld.com Website: http://tinyurl.com/2kwsq
 

Lees meer over: vrijheid, repressie & mensenrechten

aanvullingen
Wat voor klachten ? 
Jan Sluis - 17.02.2004 15:46

Misschien dat je wat meer kan vertellen over die klachten en ergenissen, want het is mij totaal onduidelijk waar dit over gaat.
kinderen met rust laten. 
en en - 17.02.2004 16:14

ik vind je oproep prima.
maar, op een klein punt ben ik het niet met je eens.
de baas zelf mag lastig gevallen worden, ja, maar kinderen moeten met rust gelaten worden. ze kunnen er ook niks aan doen als hun vader een klootzak is en of de baas van een klote bedrijf is.
In het land der blinden.... 
Observer - 17.02.2004 16:20

Laten we 's bij de 'liberalisering' kijken, die ook wat de energievoorziening betreft - verkwanseld wordt:

" Voorbeeld: 20% van de NUON klanten hebben klachten die jaren lang voor veel ellende en financieel nadeel kunnen zorgen."

Om mee te beginnen:  http://tinyurl.com/2pt4g

Om in te verdiepen, als je niet begrijpt welke klachten er zijn:  http://tinyurl.com/2kwsq

Want iedereen die dit leest; over met wégpromoveren en mogelijke gouden handdrukken te belonen incompetentie voor bewezen domheden (commissie onderzoek Meijer) - die gaat toch zachtkens wenen ?

105 Teletekst di 17 feb
***************************************
De Geus zet advocaat op Joustra

***************************************
DEN HAAG Minister De Geus van Sociale
Zaken heeft de landsadvocaat gevraagd
te gaan onderhandelen met de advocaat
van UWV-directeur Joustra.De Geus wil
van Joustra af,maar die weigert tot nu
toe definitief op te stappen.

Joustra kondigde eerder vandaag aan
zijn functie "voor maximaal vier weken"
neer te leggen "in het belang van de
UWV".Hij blijft erbij dat hij De Geus
nooit verkeerd heeft geïnformeerd over
de kosten van het nieuwe UWV-kantoor.

De advocaten zullen ook spreken over de
financiële afwikkeling van het ontslag.
Enkele Tweede-Kamerfracties hebben al
gezegd geen gouden handdruk te dulden.
**********************************************

Lees maar 's wat er voor klachten zijn:
 http://www.sdnl.nl/home.htm

Vr. groeten,

Observer





Website: http://tinyurl.com/222y5
 
 
17.02.2004 16:37


Kinderen zijn onze toekomst, kijk maar naar het onderwijs:  http://tinyurl.com/28m66

De rechten van mijn kinderen houden op, waar de rechten van jouw kinderen beginnen. Het gaat uiteindelijk om wederzijds respect.

Maar wat menen de ouders van de kinderen bijvoorbeeld die onder de uitlaatgassen van het Schiphol vliegverkeer wonen, en die volgens de statistieken veertien procent meer medicijnen gebruiken door alleen al ademhalingsmoeilijkheden

Mag jouw kind asthma etc. krijgen - ter meerdere winst en glorie van de Schiphol-directie; jij de medicijnen dokken, en zou jij dan niet eens een stencil mogen overhandigen ?

Lijkt me toch van wel:  http://tinyurl.com/yq5ln

Frequent traveller
nog meer ongehoorzaamheid 
patrick - 17.02.2004 17:54

Via deze site ( http://www.linksprotest.nl) kun je je ongenoegen over het UWV en De Geus laten blijken.

Website: http://www.linksprotest.nl
 
nog even over kinderen 
en en - 18.02.2004 10:57

reaktie op anoniem:
wat je beweert is onzin.
het zijn namelijk niet kinderen die elkaar bestrijden en elkaar de rechten ontnemen, maar het zijn volwassenen die dat doen.
elk kind heeft het recht om kind te zijn, en moet dus niet door volwassenen in hun conflicten betrokken worden.
er is genoeg wat je kunt doen tegen alles waar je het niet mee eens bent.
laat mensen die niet verantwoordelijk voor de shit zijn(kinderen dus in dit geval) met rust.
De KvK is je vriend 
Rob van der Putten - 18.02.2004 13:20

Moguh


Ik vind dit dus echt geen burgerlijke ongehoorzaamheid.
Eerder common sense.

Zelf adviseer ik mensen al jaren om, wanneer geconfronteerd
met call centre, even de KvK  http://www.kvk.nl/ te bellen
0900-1234567 en vervolgens wat raad van bestuur leden thuis.

Deze mensen zijn principe verantwoordelijk voor alles wat
er in hun toko gebeurt en moeten zich verschuilen achter
lieden die niet de kennis of de bevoegdheden hebben de
problemen op te lossen.

Eea is ook goed tegen snail / sneaker / whatever spam.
Iets waar over in news:nl.internet.misbruik nog wel eens
word bericht.

Overigens weet ik uitvaring dat men vaak niet onaangenaam
verrast is door zo'n bel actie (wel lief zijn aan de telefoon).
En als het allemaal niet helpt kan je altijd nog een mooie schandpaal maken. Zoals deze bv;
 http://www.sput.nl/spam/kpn-sux.html
Maar er zijn vast nog wel mooiere voorbeelden te vinden.


Vr.Gr,
Rob


Website: http://www.sput.nl/
 
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.