english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
De vraag van Paul Van Buitenen
J. Boeykens - 11.09.2005 11:42

Kan de Europese Unie een lidstaat tot verantwoording roepen indien strafrechterlijke onderzoeken inzake zeer ernstig kindermisbruik op een ondeugdelijke manier werden gevoerd ? Klokkenluider Paul Van Buitenen hoopt dat de Europese Unie hem daarop antwoordt ...

Official Written Question to the European Commission from Member of the European Parliament Paul van Buitenen

1. Als in een lidstaat van de EU tientallen minderjarige tot zeer jonge kinderen systematisch en langdurig zijn misbruikt, vaak met de dood ten gevolge en de strafrechterlijke onderzoeken naar die misbruiken zijn aantoonbaar op een ondeugdelijke manier gevoerd, waardoor de schuldigen vrijuit zijn gegaan, heeft de Europese Commissie dan middelen om deze lidstaat ter verantwoording te roepen?

2. Kan de EU bijvoorbeeld op basis van de door de EU onderschreven rechten van de mens of van het kind deze lidstaat om verantwoording vragen m.b.t. de naleving van deze rechten?

3. Kan de EU bijvoorbeeld op basis van de binnen de EU voorgeschreven principes van deugdelijke rechtsgang zo'n lidstaat om verantwoording vragen m.b.t. de toepassing van deze principes?

4. Kan de EU, wanneer het om onbestrafte, zware en grensoverschrijdende misstanden gaat binnen zogeheten pedofilienetwerken, waarbij ingezetenen van meerdere lidstaten zijn betrokken en de strafbare feiten zich ook in meerdere lidstaten hebben afgespeeld, in zo'n geval aandringen op een nader onderzoek? Welke initiatieven kan de Europese Commissie hier nemen?


Vraag gesteld op 14/7/2005
 http://www.europatransparant.nl/?pag=8

----------------------------


Van Buitenen was the MEP who was in 1999 working at the European Commission and reported on fraught. The Commission has not yet replied his question.




 http://groups.msn.com/WerkgroepMorkhoven

 http://groups.msn.com/FondationPrincessedeCROY


- E-Mail: janboeykens@hotmail.com
 

Lees meer over: vrijheid, repressie & mensenrechten

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verwijderd, zie spelregels
Antwoord Europese Commissie 
J. Boeykens - 17.09.2005 11:32

Paul van Buitenen's vraag blijkt intussen door de Europese Commissie te zijn beäntwoord:


E-2821/05NL
Antwoord van de heer Frattini
namens de Commissie
(12.9.2005)

Op EU-niveau worden de lidstaten door het kaderbesluit van de Raad van 22 december 2003 ter bestrijding van seksuele uitbuiting van kinderen en kinderpornografie  verplicht om de maatregelen te treffen die nodig zijn om de betrokken misdrijven te bestraffen. Het kaderbesluit verlangt in het bijzonder van de lidstaten dat zij hun intern recht op het gebied van strafrecht en strafprocesrecht aanpassen, indien nodig.

Uiterlijk op 20 januari 2006 treffen de lidstaten deze maatregelen en delen zij de Commissie de tekst mee van de voorschriften waarmee zij hun verplichtingen uit hoofde van het kaderbesluit in hun intern recht omzetten. Op basis van een verslag dat is opgesteld aan de hand van die informatie en een schriftelijk verslag van de Commissie, gaat de Raad vóór 20 januari 2008 na of de lidstaten de nodige maatregelen hebben getroffen om aan het kaderbesluit te voldoen.
In de context van deze procedure zal de Commissie eerst en vooral
nagaan of de wetgeving van de lidstaten in overeenstemming is met het kaderbesluit. Als uit de nationale praktijk blijkt dat de wetgeving gebreken vertoont, zal de Commissie een dergelijke situatie behandelen in haar verslag en de betrokken lidstaten aanraden het probleem op te lossen.  Informatie over dergelijke gebreken zou aan de Commissie moeten worden meegedeeld. Anders dan op het gebied van de Gemeenschapswetgeving, kan de Commissie echter geen inbreukprocedures starten en de lidstaten niet in rechte dwingen om het kaderbesluit na te leven.

De EU-instellingen en de lidstaten moeten de fundamentele rechten
waarborgen en beschermen, in het bijzonder die welke zijn vastgesteld in het Verdrag inzake de rechten van het kind van de Verenigde Naties en in het EU-handvest van de grondrechten. Kinderen hebben in het bijzonder recht op de bescherming en zorg die nodig is voor hun welzijn en het belang van het kind moet voorop staan bij alle handelingen die op kinderen betrekking hebben. De Commissie heeft geen formele bevoegdheid om in te grijpen in gevallen waarin een nationaal onderzoek naar pedofilienetwerken tekortschiet in het licht van deze rechten of procedurele beginselen, tenzij dergelijke gevallen onvolkomenheden in de nationale wetgeving aan het licht brengen. Niettemin zal de Commissie haar bevoegdheden en mogelijkheden ten volle benutten, bijvoorbeeld door via het Daphne II-programma financiële steun te bieden, om de gebreken bij de preventie en bestrijding van seksueel misbruik van kinderen en kinderporno te verhelpen.

Bovendien werken de G-8, Interpol en Europol sinds 2002 op het hoogste niveau samen om kinderen te beschermen tegen seksueel misbruik, vooral op het internet. De kinderbeschermingsstrategie van de G-8 heeft onder andere als doel het verbeteren van de informatievergaring, de slachtofferidentificatie en het verbeteren van rechtshandhavingsinstrumenten en opleiding. Deze samenwerking heeft geleid tot een aantal initiatieven, onder andere op het gebied van de aanpak van commerciële pay-per-view websites en overleg met de industrie.

De Commissie zal in 2006 een beslissing moeten nemen over verdere politieke en/of wetgevingsinitiatieven in het licht van de evaluatie
van de implementatie van het kaderbesluit ter bestrijding van seksuele uitbuiting van kinderen en kinderpornografie.
aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.