english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Sea Shepherd schampt schip Japanse walvisvaar
Sea Shepherd - 09.01.2006 12:10

00.30 uur GMT (19.30 EST Uur op 8 januari 2006): Farley Mowat, het vlaggenschip van de Sea Shepherd Conservation Society, blijft de illegale Japanse walvisvloot verjagen uit het walvisreservaat van de Zuidelijke Oceaan en schampte langs het bevoorradingsschip van de walvisvaarders, de Oriental Bluebird.

Sea Shepherd schampt Oriental Bluebird
Sea Shepherd schampt Oriental Bluebird

00.30 uur GMT (19.30 EST Uur op 8 januari 2006): Farley Mowat, het vlaggenschip van de Sea Shepherd Conservation Society, blijft de illegale Japanse walvisvloot verjagen uit het walvisreservaat van de Zuidelijke Oceaan en schampte langs het bevoorradingsschip van de walvisvaarders, de Oriental Bluebird.

Kapitein Paul Watson gaf de Oriental Bluebird – Japans schip onder Panamese vlag – de opdracht om het Antarctische Walvisreservaat te verlaten. Het Japanse bevoorradingsschip wachtte op een rendez-vous met de Nisshin Maru om meer walvisvlees af te laden voor transport naar Japan.

“Ik informeerde de Oriental Bluebird dat ik handel onder autoriteit van de United Nations World Charter for Nature om de internationale bepalingen voor natuurbescherming te doen naleven die het verbieden om walvissen af te slachten in het Antarctische walvisreservaat. Ze weigerden en we zetten onze boodschap kracht bij door onze romp tegen hun romp te slaan.”

Er was geen zichtbare schade aan één van de schepen, behalve een lange kras op de boeg van de Oriental Bluebird, veroorzaakt door een toestel genaamd “de blikopener”, dat aan de boeg van de Farley Mowat bevestigd is.” De klap was bedoeld als waarschuwing om te benadrukken dat ons bevel om het gebied te verlaten en de illegale walvisslachting niet langer te ondersteunen ernstig is.

Na de botsing ging de Oriental Bluebird op de loop, achtervolgd door de Farley Mowat. Alex Cornelissen, eerste stuurman van de Farley Mowat, verduidelijkte: “We zijn hier niet om te protesteren tegen de walvisjacht. We zijn hier om de internationale beschermingswetten te doen naleven. Dit schip assisteert een illegale operatie en hoort dus niet in het walvisreservaat te zijn.”

Op de achtersteven van de Oriental Bluebird schilderden Greenpeace activisten gisteren het woord “walvisvlees”. Cornelissen zegt: “Greenpeace gaf gisteren de voorzet en wij scoorden vandaag.”

De Oriental Bluebird, tegenwoordig de S.S. Whale Meat genaamd, probeert wanhopig om de Nisshin Maru te bereiken. Sea Shepherd neemt aan dat het aantal walvissen aan boord het laadvermogen van het fabrieksschip overschrijdt en dat de Nisshin Maru walvisvlees moet afladen om verder te kunnen. Er is gewoon niet genoeg plaats op de Nisshin Maru voor 935 dwergvinvissen en 10 vinvissen.

De Oriental Bluebird vaart onder Panamese vlag maar wordt ingezet door New Shipping Kaisha Ltd, Tokio, Japan. Het schip dat vroeger Hiyo Maru heette, is een bevoorradingsschip dat in 1979 gebouwd werd. Het is een dubbelwandig schip dat olie mag vervoeren. Het is 143 m lang en weegt 9.751 ton. De Oriental Bluebird staat genotteerd als bevoorradingsschip voor illegale, niet gerapporteerde en ongereglementeerde visserij activiteiten in het rapport “Flags of Convenience, Transshipment, Resupply and At-Sea Infrastructure In Relation To IUU Fishing” dat in 2004 werd uitgegeven door het International Oceans Network in opdracht van het World Wildlife Fund.

Sea Shepherd is van mening dat het hinderen van de Oriental Bluebird een tactiek is die de illegale walvisjacht operaties kan vertragen. De Oriental Bluebird is geen onschuldige toeschouwer. Het schip neemt deel aan de illegale Japanse walvisjacht.

Voor foto’s en meer informatie kunt u terecht op:
 http://media-antarctica.seashepherd2.org/

Voor meer informatie, foto’s of een interview met Kapitein Watson:
Sea Shepherd Conservation Society
Contact: Heather Callin
Telefoon: +1-360-370-5650
Website: www.seashepherd.org
Email:  media@seashepherd.org


EINDE

Over Sea Shepherd Conservation Society

Sea Shepherd Conservation Society (SSCS), in 1977 opgericht door Paul Watson, is een non-profit natuurbeschermingsorganisatie met als wereldwijde missie het verdedigen, conserveren en beschermen van alle zeeleven en ecosystemen.

De website www.seashepherd.org documenteert onderzoek, directe actie, publiekseducatie en –programma’s en illustreert hoe SSCS gedurende drie decennia vecht tegen illegale walvisvangst, stroperij, haaienvinnen, zeehondenjacht, illegale vernietiging van habitats en andere overtredingen van de wetten die de oceanen beschermen.
Kapitein Paul Watson, oprichter en voorzitter van Sea Shepherd, is tevens medeoprichter van de Greenpeace Foundation, is directeur van de Amerikaanse Sierra Club en is een bekend en gerespecteerd milieubeschermer.


Website: http://www.seashepherd.org
 

Lees meer over: zonder rubriek

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verplaatst naar de ruispagina
Sea Shepherd neemt geld aan van nazis 
No Nazis - 09.01.2006 17:57

Lees dit stuk eens dan zie je van wat soort tuig Paul Watson geld krijgt:

 http://www.chgs.umn.edu/Histories__Narratives__Documen/Documents_on_Native_American_G/makahartcle1.htm

Far from being allied with the interests of the people at Wounded Knee, Watson, in a recent interview with M.J. Milloy for Montreal's Hour Magazine, denied his ugly, credibility-damaging real alliance with open neo-fascists and racists dedicated to exactly what the warriors of Wounded Knee were fighting against. Asked about the neo-Nazi, skinhead and racist connections of his close supporter Willis Carto and the anti-treaty rights, anti-Indian and racist record of his supporter Jack Metcalf, Watson claimed ignorance, saying: "I haven't seen any evidence that he's anti-Indian at all …. You have to agree to disagree on certain things and take your support where you can get it."


Sea Shepherd heeft geen banden met neo Nazi's 
Sea Shepherd Conservation Society - 10.01.2006 21:58

Sea Shepherd Conservation Society heeft nooit geld ontvangen van Jack Metcalf.
Metcalf sprak zich uit tegen de walvisjacht door de Makah tribe en tegen de zogenaamde wetenschappelijke walvisvangst door Japan en steunde de visie van Sea Shepherd. Door deze uitspraken werd Metcalf bestempeld als racist en nazi, voornamelijk door Eugene Lapoint, voormalig CITES baas en mede verantwoordelijk voor de "uitverkoop" van oceanen en beschermde diersoorten.

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.