english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creëren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Geluid van H.O.V. Utrecht veroorzaakt zieken!
Dikke Leo stelt onrecht aan de kaak! - 24.02.2006 00:05

Infrasoon geluid van H.O.V. baan zorgt voor ziekte en past niet meer in deze maatschappij. HOV dossier II.
Met een blik op een schone, autovrije toekomst, waarin de meeste mensen hun omgeving wél respecteren kreeg Leo, D een artikel toegestuurd. Bij deze.Zie ook de website.





Hieronder een voorbeeld dat het zware geluid *rumble*
Hieronder een voorbeeld dat het zware geluid *rumble*

Met een blik op een schone, autovrije toekomst, waarin de meeste mensen hun omgeving wél respecteren kreeg Leo, D een artikel toegestuurd. Bij deze.

Infrasoon geluid van H.O.V. baan zorgt voor ziekte.


Ingezonden stuk aan Leo. D.

Geachte heer D.

Met aandacht heb ik uw stuk gelezen over de Busbaan. Zelf heb ik jarenlang onderzoek verricht naar ultrasoon en infrasone geluidstrillingen. Zoals u al aanwees is infrasoon- en subsonisch geluid een ernstige boosdoener die door de politiek hevig onderschat wordt.
Infrasoon geluid wordt normaal veroorzaakt door zware motoren van vliegtuigen, van grote autobussen, machines etc. De golfvorm van de toon heeft vrij veel ruimte nodig om zich te ontwikkelen. (zo’n 10 meter tot 15 meter in doorsnee). Mensen die vlak onder de geluidsbron staan zullen er dan ook niet direct last van hebben. Echter een aantal meter verderop kan de geluidsgolf (vgl een steen in het water met kringen) zich pas ontwikkelen.Het is algemeen bekend, dat mensen in zeer ernstige maten zich ziek kunnen voelen of ziek worden van de extreem lage trillingen die het menselijk lichaam, ingewanden en skelet, ernstig doet resoneren. Dit is wetenschappelijk bewezen: ernstig ongezond!

Het veroorzaakt zelfs dat mensen controle van hun darmen en zenuwstelsel kunnen kwijtraken, hetgeen zorgt voor heftige maag en darmproblemen, slecht eten, zeer ernstige vermoeidheid etc. Dit alles is toe te schrijven aan de door u eerder beschreven resonantie. De belangrijkste gevaarlijke frequenties, welke door deze HOV busmotoren als harmonischen of grondtonen worden voortgebracht zijn, naar verluidt tussen de 5 en 9 Hertz, hetgeen onder de hoorbare grens voor mensen ligt.

Gedegen wetenschappelijke onderzoeken *er zijn er genoeg te vinden* bevestigen dit probleem, welke vaak alleen in grote steden voorkomt vanwege het abominabele overbodige verkeer dat er rondraast. Veel mensen langs HOV banen klagen niet alleen over de luchtverontreiniging, maar er gaan ook er komen ook steeds meer mensen bij die klagen over allerlei andere ernstige fysieke klachten, sinds de aanleg.

Veel voorkomende klachten zijn ook: en kortademigheid, misselijkheid, ademstoornis en longproblemen, dichtslaande oren vanwege de zuigkracht van de golven die door de busmotoren veroorzaakt worden.

Als we dit combineren met de ernstige problemen die ook nog eens gepaard gaan door UMTS en GSM masten, DECT telefoons en Draadloze hifi en computerapparatuur welke ) zie de sites: www.milieuziektes.nl www.stopumts.nl www.sotnederland.tk www.arjenwitzel.nl ) in verschillende buitenlandse wetenschappelijke onderzoeken en rapporten bewezen ernstige ziekten veroorzaken tesamen met de milieuverontreinigende uitlaatgassen, snap ik niet hoe gemeenten er toe komen om in een bewoond gebied een openbaar vervoer systeem aan te leggen dat significant, exorbitante klachten veroorzaakt voor mens en milieu!


De door u, heer Leo, voorgestelde tram biedt inderdaad vele voordelen, en is extreem geluidsarm t.o.v. een HOV busbaan, en stoot geen gassen uit.

Om terug te keren naar het onderwerp, waar ik in gespecialiseerd ben: geluid en geluidstechniek, wil ik met nadruk en klem spreken tot de makers van het UNIEUWS om er eens een uurvullend programma aan te wijden met onafhankelijke deskundigen. Vele legers oefenen namelijk met deze frequenties. Het Amerikaanse, Russische Franse, Israëlische, Chinese en Japanse leger is reeds bekend met de trillingen die deze motoren veroorzaken en hebben met deze frequenties onder zeer hoge geluidsdruk al wapens ontwikkeld en gebruikt om mensen uit te schakelen.

Zo gek is het dus nog niet om eens beter te gaan nadenken. De heer Leo heeft gelijk in wat hij zegt, en ik ondersteun hem daar dan ook in als geluidsexpert. Het is zo jammer dat dit soort onderwerpen weggewuifd worden door heel veel (domme?) mensen, om het simpele feit dat deze alleen nog maar druk zijn met hun werk, en hun vakantie, en hun bolide. In plaats van energie te steken in zaken die werkelijk belangrijk zijn. Het milieu is het allerbelangrijkste aspect in een maatschappij. In welke vorm zij ook gegoten is. Vanuit het milieu, ontstaat er leven: een leefmilieu……….

Dat kan alleen maar goed zijn, én goed blijven, als wij keihard bijdragen aan een SCHOON milieu.

Goede tip voor het volgende kabinet:

Verplicht mensen te gaan wonen waar ze werken, en te werken waar ze wonen. Zo vermijd je enorm veel uitlaatgassen, geluidsoverlast, opstoppingen, overbelaste mensen, agressie, stress, burn outs, ongelukken met slachtoffers, overconsumptie, geluidsoverlast en tot slot om de heer Leo te beamen: Ernstig schadelijk infrasoon en ultrasoon geluid, welke komen vanaf grote motoren.

Aan u de vraag: Denk eens na!:
Deze gifcocktail: Uitlaatgassen, Infrasoon, ultrasoon *zendmast* geluid, straling, gemanipuleerd en besproeid voedsel, biochips en biometrische paspoorten. Leidt niet echt tot een betere maatschappij, eerder zal het een tegenovergestelde uitwerking hebben.
Het zorgt ervoor dat we over een aantal jaren in een grote zeperd wonen , welke te omschrijven is als bananenrepubliek.

N.a.v. het Unieuws log dat is geplaatst op:  http://www.unieuws.nl/blog/?p=568 en de reactie, welke H. H. (uw belager zoals hij ook op mij overkomt: immers hij kan u niet loslaten ondanks uw verzoeken, ) plaatste wil ik even reageren via een 2e ingezonden stuk als dit mogelijk is?

Het is wel degelijk een voldongen wetenschappelijk bewezen feit, dat mensen en dieren ziek worden , ja zelfs verlamd kunnen raken van de resonanties, trillingen, geluiden motoren veroorzaken! Ik weet niet waar de heer H. H. zich op baseert, en waar hij zich in het dagelijks leven mee bezig houdt. Maar in ieder geval weet hij niets af van akoestiek, akoestische gedragingen c.q. welke geluidswetenschap dan ook .

Om even terug te komen op dat Infrasone geluid, ook wel infrasound genoemd:

Een leuk experiment is ooit geweest dat inktvissen totaal verlamd raken van een infrasone toon. Het is een van de redenen dat mensen wagenziek kunnen worden.

Binnen, maar ook buiten het voertuig…

Vaak is er sprake van Staande golven. Zowel bij geluid dat voortgebracht wordt door, in dit geval het HOV verkeer, alswel straling van mobiele zendmasten. (Wetten van Maxwell als simpel voorbeeld en simpele vergelijking)

Mechanische trillingen zoals die optreden bij het verkeer over de HOV baan en de HOV bussen , zullen over het algemeen staande golven of quasi staande golven zijn. Zelden is er bij motoren c.q. bussen sprake van lopende golven. Vandaar dat voorgaande beschreven ook tot in detail klopt en ondergetekende het UNIEUWS vraagt onafhankelijke deskundigen in te schakelen, welke gespecialiseerd zijn in infrasound in combinatie met ziekte.

Heer H.H. Dat uw leven bestaat uit een bureau met een chatprogramma, en werken, betekent niet dat het leven voor levende wezens meer is dan meetcijfers op papier! Het enige, dat sommige pseudo-intellectuele ingenieurs en zogenaamde wetenschappers, met een titel die iedereen zichzelf kan aanmeten door middel van een beetje doorzettingsvermogen een diplomaatje te halen, kunnen interpreteren.

Want gevoel en menselijke energie en belevenis is dit soort mensen vreemd.

Wat je niet kunt meten, dat bestaat niet, is hun conclusie. Hoe small-minded kun je zijn, om anno 2006 alleen nog maar te geloven in meten = weten.

Mensen zijn meer dan technische gegevens en cijfers. Mensen ervaren. Een getal niet. Dat dit ridicuul is bevat elk waar (sociaal) intelligent mens. Meten kan bijdragen aan, maar moet nooit de ervaring van een wezen gaan overschaduwen, dat is de basis van een ernstige vorm van saneren.

Enfin.

Geluidsdeskundige John D. Cody zegt hierover:

ENGINES
Vibrating manmade structures stimulate the artificial generation of dangerous infrasound. When turns are made cars can produce a peak infrasonic emission. Cars, buses, trains, motorcycles, and jets alike each register hazardous intensities of infrasound. Each transportation mode has its characteristic infrasonic pitch, the necessary outcome of mechanical frictions and inertial resistances.
Of critical importance is the comprehension of human tolerances to infrasound. Military medical teams have long studied the effect of machine vibration on human judgement and behavior out of necessity. If jet pilots and rocket pilots alike evidence even minor errors in judgement through their exposure to infrasound, disaster can result. Certain critical errors in judgement and accuracy have in fact been noted during short flight times.
The powerful infrasonic vibrations of jet chassis absolutely saturate the bodies of pilots. Continually saturated with these infrasonic energies throughout their flight time, pilot reflexes are severely diminished. Military procedure recognizes this factor, and routinely limits flight time. It is known that excess infrasonic exposures endanger pilots and their flight missions. Pilot damaging effects include decrements in vision, speech, intelligence, orientation, equilibrium, ability to accurately discern situations, and make reasonable decisions.
I rest my case.

J. voor Dikke Leo.
Hieronder een voorbeeld dat het zware geluid *rumble*
van bijvoorbeeld de HOV baan mensen met tinnitus *oorsuizen* en Meniere *evenwichtsproblemen* kan verergeren. Gezonde mensen lijden naar tijden in zulks een omgeving te hebben gezeten te lijden aan de optelsom. En geluidsoverlast én overlast door voornoemde casus.



Belangrijke pagina die verhelderend werkt:  http://oto.wustl.edu/men/pressure/infra.htm

www.milieuziektes.nl www.stopumts.nl www.sotnederland.tk www.arjenwitzel.nl
 http://www.wordiq.com/definition/Non-lethal
 http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6014
 http://www.angelfire.com/or/mctrl/nonlethal.html

Dikke Leo Dankt J.





Website: http://www.unieuws.nl/blog/?p=568
 

Lees meer over: Agenda CHAT! LINKS anti-fascisme / racisme europa kunst, cultuur en muziek media militarisme natuur, dier en mens vrijheid, repressie & mensenrechten wonen/kraken

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.