english
nederlands
Indymedia NL
Vrij Media Centrum Nederland
Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid.
> contact > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
Zoek

 
Alle Woorden
Elk Woord
Bevat Media:
Alleen beelden
Alleen video
Alleen audio

Dossiers
Agenda
CHAT!
LINKS

European NewsReal

MDI klaagt Indymedia.nl aan
Rechtszaak Deutsche Bahn tegen Indymedia.nl
Onderwerpen
anti-fascisme / racisme
europa
feminisme
gentechnologie
globalisering
kunst, cultuur en muziek
media
militarisme
natuur, dier en mens
oranje
vrijheid, repressie & mensenrechten
wereldcrisis
wonen/kraken
zonder rubriek
Events
G8
Oaxaca
Schinveld
Schoonmakers-Campagne
Hulp
Hulp en tips voor beginners
Een korte inleiding over Indymedia NL
De spelregels van Indymedia NL
Hoe mee te doen?
Doneer
Steun Indymedia NL financieel!
Rechtszaken kosten veel geld, we kunnen elke (euro)cent gebruiken!

Je kunt ook geld overmaken naar bankrekening 94.32.153 tnv Stichting Vrienden van Indymedia (IBAN: NL41 PSTB 0009 4321 53).
Indymedia Netwerk

www.indymedia.org

Projects
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
canarias
estrecho / madiaq
kenya
nigeria
south africa

Canada
hamilton
london, ontario
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

East Asia
burma
jakarta
japan
manila
qc

Europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

Oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
burma
darwin
jakarta
manila
melbourne
oceania
perth
qc
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
columbus
danbury, ct
dc
hampton roads, va
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
united states
urbana-champaign
utah
vermont
western mass
worcester

West Asia
armenia
beirut
israel
palestine

Topics
biotech

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer
Credits
Deze site is geproduceerd door vrijwilligers met free software waar mogelijk.

De software die we gebruiken is beschikbaar op: mir.indymedia.de
een alternatief is te vinden op: active.org.au/doc

Dank aan indymedia.de en mir-coders voor het creŰren en delen van mir!

Contact:
info @ indymedia.nl
Burgeronderzoek naar papieren van Kamp Zeist
Paula St. - 17.09.2006 16:20

De vage politieke verhalen over de brandveiligheid van Kamp Zeist dat accepteren wij niet langer. Daarom zijn wij zelf in de inspectierapporten over Kamp Zeist door VROM en brandweer gedoken. En dus akelig geschrokken.

Voor ons is de basis van veiligheid, dat zowel materiaal als technische en civiele procedures berekend zijn op fouten en plotselinge veranderingen, iedereen weet wat zij/hij moet doen. Als je die veiligheid niet kan garanderen, kan je geen gebruiksvergunningen verstrekken, verlengen.

Kleine oorzaken, grote gevolgen. Bekende gebreken, grove schuld.


En de mensen in Kamp Zeist horen daar niet gevangen te zijn, ze hebben niks misdaan. Daar denkt den Haag anders over en de gemeente Zeist krijgt een probleem op haar bord.

Zoals bekend staat er weinig van de bouw op papier, maar er ontbreken ook rapporten over controle en aanpassing. Het is daardoor onduidelijk of de constructie van het gebouw evt. aanvullende brandwerende voorzieningen kan dragen. Ook van de technische installatie is weinig bekend. Deuren sloten niet toen VROM er was en of ze het nu wel doen is onduidelijk.

Nota bene is een van de units 700 in plaats van de maximum toegestane 500 m2, een overschrijding van 40 %. Onduidelijk is of daar extra maatregelen zijn genomen.

Wat mensen gaan doen bij brand, blijkt ook niet zo duidelijk uit het geheel. Twijfelachtig is of er voldoende geoefend wordt en of het dan ook duidelijk is wat er geoefend moet worden.

Een te grote unit, niet goed getraind personeel, dat lijkt wel heel erg veel op de omstandigheden die bij de Schipholbrand, oktober 2005, een groot nadeel waren voor de kans op redding. Die ramp heeft afdoende bewezen dat het niet veilig is. En daarvˇˇr waren de gebreken daar ook al bekend en politiek goedgepraat.

Voor ons is het volkomen onduidelijk op grond van welke argumenten gebruiksvergunningen afgegeven zijn voor Kamp Zeist. Daarom hebben we alle discussiepunten genoteerd en voorzien van vragen. Aan alle verantwoordelijken van de gemeente Zeist hebben we de enige conclusie die wij konden trekken voorgelegd, met name dat Kamp Zeist het best z.s.m. gesloten en afgebroken kan worden. Daarbij hebben we gevraagd om indien men ondanks onze argumenten toch vindt dat Kamp Zeist veilig is, onze vragen schriftelijk te beantwoorden.

De volledige tekst kan je vinden op:
 http://www.sluitkampzeist.nl/?q=en/node/81



En verder:
De ramp op Schiphol, december 2005 zijn ze nog aan het onderzoeken. Dat die unitbouw niet veilig was, lijkt ons duidelijk. Een flinke wandeling op de plaats lijkt geboden. Maar in plaats daarvan worden nog meer complexen gebouwd, m.n. de bajesboten. En den Haag praat het allemaal veilig.

Dat iets aan de normen voldoet wil niet zeggen dat die normen goed zijn en goed geformuleerd, ze zijn gewoon verouderd in mijn ogen. Rampen zijn vaak combinaties van futiliteiten en klein menselijk falen. Evenzogoed moet men zich bij afgeven van vergunningen aan de wet houden.

Concreter: de brandveiligheidseisen van dit soort complexen moeten bijdetijds gemaakt en aangescherpt worden en er moet een duidelijker en openbare Risico Inventarisatie&Evaluatie komen. CommerciŰle bedrijven hebben daar hele afdelingen voor (HSSE, VGWM), zeker na Volendam en Enschede.

Met het eindrapport Schiphol op komst is het een spannende week. Gaat den Haag deze keer wel correctie van beleid toepassen of wordt het weer veel gepraat?

Wat mij een goed plan lijkt:
1. Generaal Pardon: zie ook  http://www.prime95.nl/index2.htm

2. Onmiddellijk worden de Haagse koffertjes gepakt, opgestapt en naar huis gegaan

3. Al degenen die het helemaal eens zijn met het door Verdonk, Donner, cs. gevoerde beleid laten zich van alle kieslijsten schrappen

 

Lees meer over: anti-fascisme / racisme globalisering vrijheid, repressie & mensenrechten

aanvullingen
> indymedia.nl > zoek > archief > hulp > doe mee > publiceer nieuws > open nieuwslijn > disclaimer > chat
DISCLAIMER: Indymedia NL werkt volgens een 'open posting' principe om zodoende de vrijheid van meningsuiting te bevorderen. De berichten (tekst, beelden, audio en video) die gepost zijn in de open nieuwslijn van Indymedia NL behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor Indymedia NL om de waarheid van de berichten te garanderen.